Companii

Scandia estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor de pate in acest an

Scandia estimeaza o crestere de 20% a vanzarilor de pate in acest an

Click pentru imaginea marita

08.11.2006, 16:52 107

Compania Scandia Romana, cel mai important producator de conserve de pe piata locala, a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor de pate in primele noua luni din acest an fata de aceeasi perioada din 2005.
"Estimam o crestere de 20% a vanzarilor de pate pentru acest an", a declarat Sorin Bozdog, director comercial al Scandia Romana. Produsele vandute sub brandul Scandia au inregistrat in perioada ianuarie-septembrie o cota de piata de peste 60%, conform datelor companiei de cercetare MEMRB, citate de companie.
"In 2005, Pate Bucegi a avut cea mai mare pondere in cifra de afaceri a companiei, fiind urmat de brandul Pate Sibiu", a mai spus Bozdog.
Compania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 38 de milioane de euro, in crestere cu 76% fata de 2004, iar pentru acest an reprezentantii companiei au estimat o crestere de 20%. Anul trecut, compania a investit peste 3 milioane de euro in utilaje de productie si in protectia mediului.
Pe langa pate, Scandia mai produce conserve de carne, crenvursti si mancaruri traditionale - (ciorba de burta, sarmale sau costita cu fasole).
Scandia Sibiu produce si branduri private pentru lanturile de retail sau pentru companii de distributie, printre care se numara Aro, Clever sau Profi, Sarto.
Piata romaneasca de pateuri este foarte competitiva, cu peste 60 de marci si 750 de articole distincte.
Consolidarea pietei a inceput in 2005, dupa ce gigantul norvegian Orkla Foods a achizitionat compania Ardealul Covasna, iar cehii de la Hame au cumparat Romconserv Caracal. Hame a inceput reconstructia fabricii cu investitii de cateva milioane de euro, iar numarul angajatilor a crescut de la 60 in momentul preluarii la peste 250 in acest moment.
Pe de alta parte, Orkla a investit 1,5 milioane de euro in fabrica de conserve de la Covasna si a relansat brandul Ardealul, estimand o crestere cu 50% a vanzarilor anul viitor.
Piata conservelor din carne va ajunge in acest an la 50 de milioane de euro, in crestere cu 10% fata de nivelul de anul trecut, la un avans al productiei de pana la 35%, potrivit reprezentantilor companiilor din domeniu. Productia de conserve din carne s-a ridicat in 2005 la circa 23.000 de tone, cu o valoare estimata de 161,9 milioane lei (44,6 milioane euro).
Conform companiei de cercetare MEMRB, piata totala de retail (n. red. - conserve) s-a ridicat in 2005 la circa 13.400 de tone, reprezentand aproximativ 32 de milioane euro (la nivel de pret de achizitie fara TVA).
In topul vanzarilor de pe piata conservelor se afla conservele din carne de porc, cu o valoare a vanzarilor de 34,8% din total, in intervalul mai 2005 - mai 2006, urmate de conservele mixte, cu un procent de 32,8% din total, in acelasi interval, si cele de vita - 20,5%, potrivit datelor MEMRB.
Conform studiul, romanii prefera sa achizitioneze conservele din magazinele alimentare de dimensiuni mici, unde au fost realizate, in perioada mai 2005 - mai 2006, peste 50% din totalul vanzarilor.
Cei mai importanti competitori ai Scandia sunt Orkla Foods (cu brandul Ardealul), Hame, Glina (cu Mandy) si Antrefrig.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO