Companii

Scandia: piata de conserve isi reduce cresterea

21.03.2007, 19:47 29

Scandia Romana, cel mai mare producator de conserve de pe piata locala, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 45,7 milioane de euro, in crestere cu aproximativ 20% fata de 2005.
Potrivit reprezentantilor companiei, principalele contributii la cresterea cifrei de afaceri le-au avut marcile Pate Sibiu, Pate Bucegi, crenvurstii Cardinali si mancarurile Traditii. Potrivit datelor MEMRB, citate de reprezentantii companiei, Scandia detine 57% din piata pateurilor de ficat.
Pentru 2007 compania estimeaza o cifra de afaceri cu 15% mai mare fata de anul trecut, pe fondul consolidarii marcilor existente si extinderii gamei de produse. Aceasta crestere ar putea duce rezultatele companiei la aproximativ 52,5 milioane de euro la sfarsitul acestui an. Recent, Scandia a lansat pe piata doua noi produse in segmentul conservelor de carne, si anume sunca Augusta, pozitionata ca produs premium, si sunca Paltinis, adresata segmentului mediu.
In afara de pate, Scandia mai este prezenta pe piata si prin conserve de carne, crenvursti (Cardinali) si mancaruri traditionale, cu brandul Traditii (ciorba de burta, sarmale, costita de fasole etc.).
Compania mai produce de asemenea branduri in regim private label pentru lanturile de retail sau pentru companii de distributie. Printre brandurile private realizate de compania sibiana se numara si Aro, Clever, Profi sau Sarto.
Reprezentantii companiei au declarat ca in 2007 Scandia intentioneaza sa inceapa exporturile, in urma deschiderii canalelor de comert intercomunitar, insa nu au mentionat nici produsele care vor fi destinate exportului si nici tarile in care vor exporta.
Piata de conserve din Romania s-a situat in 2006 la peste 52 de milioane de euro la nivel de pret de producator, in crestere cu aproximativ 10% fata de anul precedent.
Reprezentantii Scandia estimeaza ca anul acesta piata conservelor va creste cu aproximativ 5%, ceea ce inseamna ca va atinge aproximativ 55 de milioane de euro.
Piata romaneasca de pateuri este foarte competitiva, avand peste 60 de marci si 750 de articole districte. Cei mai importanti competitori ai Scandia sunt Orkla Foods (cu brandul Ardealul), Hame, Glina (cu Mandy) si Antrefrig.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO