Companii

Schimbare totala la The Body Shop

27.02.2003, 00:00 82

Lantul de magazine The Body Shop Romania isi schimba infatisarea si o parte din produse, in urma unei decizii a companiei-mama, The Body Shop International din Marea Britanie.
Astfel, de la 1 aprilie, magazinele vor fi dotate cu rafturi noi si cu o noua gama de produse pentru machiaj.
"The Body Shop renunta la toata gama de machiaj, care a fost reconsiderata, asa incat ne-au oprit sa mai vindem gama veche," a spus directorul general Dana Tudorache.
Compania-mama a declansat aceasta operatiune inca de anul trecut, iar anul acesta a venit si randul Romaniei. Ce va face insa compania cu rafturile vechi si cu produsele la care trebuie sa renunte?
"Dat fiind faptul ca sunt specifice The Body Shop, nu putem vinde rafturile, o sa fim nevoiti sa le aruncam. Cat despre produse, vom avea niste discounturi foarte mari, pentru a scapa de ele. O sa pierdem, dar nu avem ce face," a spus Tudorache.
Costurile acestei transformari sunt estimate de catre companie la aproximativ 20.000 de dolari.
"Noile standuri vor permite clientilor sa vada produsele expuse cu mai mare usurinta si, in acelasi timp, ne vor permite sa ne adaptam si la furturile mari pe care le inregistram. Din pacate, in cazul nostru, compania isi asuma pierderile inregistrate din furturi, pentru ca nu avem decat un singur bodyguard, care nici macar nu este echipat in uniforma, pentru a nu face clientul sa se simta incoltit," a adaugat directorul The Body Shop Romania.
De la intrarea in Romania, in 1999, compania a deschis patru magazine, din care trei se afla la Bucuresti si unul la Constanta. Magazinele Body Shop comercializeaza parfumuri, creme si produse cosmetice pe baza de ingrediente naturale.
Tudorache a spus ca firma doreste sa se extinda, insa are in continuare dificultati cu gasirea unor spatii comerciale bune.
"Noi ne-am propus sa deschidem doua magazine pe an, dar este destul de dificil. In acest moment, asteptam noul Carrefour Orhidea din Bucuresti si asteptam mall-ul din Timisoara. Dorim ca anul acesta sa mai inauguram un magazin la Bucuresti si unul la Timisoara," a spus directorul The Body Shop Romania.
"Aceeasi problema legata de gasirea unor spatii comerciala o au si alte lanturi de magazine internationale, care vor sa vina in Romania, dar nu au unde," a mai spus Tudorache.
Proiectul The Body Shop include extinderea in toate orasele cu o populatie de peste 300.000 de locuitori si, pe termen lung, deschiderea unui centru de productie. Deschiderea unui astfel de magazin costa aproximativ 100.000 de dolari, iar marimea-standard a unui magazin variaza intre 150-250 metri patrati.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,1 milioane euro, cu 27% mai mult ca in 2001. Dintre toate produsele, parfumurile au inregistrat anul trecut cea mai mare crestere, de peste 35%, a spus Tudorache. Parfumurile reprezinta circa 12% din vanzarile totale.
The Body Shop Romania este o filiala a The Body Shop International din Marea Britanie, inregistrata sub numele Ginko & Sarantis. Actionarii principali ai filialei din Romania sunt Romsar Cosmetics- 38%, la randul sau distribuitor de cosmetice, si The Body Shop International cu 52%. Grupul The Body Shop International, fondat de catre Anita Roddick, are astazi filiale in 50 de tari, unde detine peste 1.900 de magazine.
Principalii sai competitori pe piata romaneasca sunt The Beauty Shop, franciza apartinand grupului elen Marinopoulos, Ina Center si Dumarex. Si lantul Ina Center este asteptat sa se rebrandeze, in urma preluarii a 51% din actiunile companiei-mama de catre lantul francez Marionnaud Parfumeries.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO