Companii

„Se încinge berea“: Heineken câştigă teren pe o piaţă care scade

„Se încinge berea“: Heineken câştigă teren pe o piaţă care scade

Jan Derck van Karnebeek, managing director al Heineken România: În 2010, am înregistrat o creştere de 7% a cifrei de afaceri comparativ cu 2009, în ciuda trendului descendent al pieţei de bere din România

Autor: Ioana David

06.04.2011, 23:52 229

Heineken România, produ­că­torul brandurilor Golden Brau, Ciucşi Bucegi, a anunţat o creştere de 7% a cifrei de afaceri în 2010,la 1,2 miliarde de lei brut (267 milioane de euro), în timp cevo­lu­mele vândute s-au majorat cu 6% faţă de 2009.

"În 2010, Heineken România a înre­gis­trat o creştere de 7procente a cifrei de afaceri com­parativ cu 2009, în ciudatrendului des­cendent al pieţei de bere din România", a spus JanDerck van Kar­nebeek, managing director al Heine­ken România.

Pe de altă parte, cifra de afaceri netă a companiei a fost de934 milioane de lei (222 milioane de euro), diferenţa dintrevânzările brute şi cele nete fiind reprezentată de acciză.

Evoluţia producătorului s-a bazat pe brandurile Ciuc Premium şiBucegi, iar din aprilie compania va importa şi alte branduriinternaţionale din portofoliul grupului, în număr de opt: Amstel,Birra Moretti, Krusovice, Foster's, Murphy's, Strongbow, Sol şiDesperados.


O piaţă în scădere

Heineken este al doilea berar care anunţă evoluţia cifrei deafaceri anul trecut după United Romanian Breweries Be­reprod(URBB), îmbuteliatorul Tuborg şi Carlsberg, care a spus că aînregistrat un avans de 3% al cifrei de afaceri şi de 7% alvolumelor. În 2009 URBB a avut o cifră de afaceri netă de 343,4milioane de lei (82 milioane de euro).

Un alt jucător important pe piaţa berii, Romaqua, care are înportofoliu mărcile Albacher şi Dorfer, a anunţat că vânzările auavut un plus de 10% în 2010, fără a comunica însă valoareaacestora.

Atât Heineken, URBB, Romaqua, cât şi Bergenbier sau Ursus,companie care în 2009 a ocupat prima poziţie în topul celor maimari jucători din industria berii, fac parte din Asociaţia BerariiRomâniei, care a anunţat o scădere cu 4,4% a volumelor vândute dereprezentanţii săi anul trecut. Totodată întreaga piaţă de bere(incluzând şi micii producători) s-a redus cu 3,5% în volum.

Nici Ursus şi nici Bergenbier nu şi-au anunţat rezultatele pe2010.


Cine este cel mai mare berar?

Cu Heineken pe creştere şi fără a cunoaşte vânzările Ursus, estedeocamdată greu de estimat cum a arătat la finalul anului 2010topul celor mai mari companii din această piaţă. Ultimeleinformaţii legate de vânzările Ursus Breweries sunt aferenteperioadei octombrie-decembrie 2010, când vânzările au stagnat.

Intervalul pentru care s-a făcut raportarea corespundetrimestrului trei al anului financiar al companiei, respectivaprilie 2010 - martie 2011.

Tendinţa de stabilizare a vânzărilor Ursus Breweries pe final dean vine după ce în perioada aprilie-septembrie 2010, primulsemestru al anului financiar al companiei, scăderea a fost de 11procente faţă de exerciţiul anterior.

Contactaţi de ZF, reprezentanţii Ursus au spus că vor facepublice rezultatele aferete anului financiar în a doua jumătate alunii mai.

În 2009, cifra de afaceri a Ursus Breweries a stagnat în lei şia înregistrat o scădere de peste 12% în euro, la 1,2 miliarde delei (284,2 milioane de euro), potrivit datelor RegistruluiComerţului, ultimele disponibile.

În acelaşi an, cifra de afaceri a Heineken a crescut cu 8% înlei şi a scăzut cu 6% în euro, potrivit datelor RegistruluiComer­ţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO