Companii

Seful diviziei de adezivi industriali a Henkel vede un avans de 10%

13.05.2010, 23:11 267

Cristian Taban, managerul diviziei de adezivi tehnologici aiHenkel, apreciaza ca vanzarile de adezivi industriali ai companieivor creste in acest an cu pana la 10% dupa ce in 2009 au scazut cucirca 30%, la 6.000 - 7.000 de tone.

Potrivit estimarilor companiei, intreaga piata de adeziviindustriali din Romania a avut anul trecut o valoare de aproape de150 de milioane de euro.

"Toata lumea asteapta ca in 2012 sa refaca volumele din 2008 siimi propun ca peste trei ani sa depasim iar nivelul. Anul trecut afost o atmosfera de pesimism cumplit, urmata de o perioada derevenire, in ultimele luni, dar acum vad reactii foarte negative",a declarat Cristan Taban, business manager al diviziei de adezivipentru mentenenta si consum industrial.

Principalii clienti ai producatorului de adezivi sunt AutomobileDacia, fabrica Astra Vagoane Arad si producatorul de aparateelectrocasnice Artic Gaesti. "Impreuna fac mai mult de 10% dincifra de afaceri pentru adezivi industriali, dar avem clientiimportanti si in industria tutunului, aproape toate fabricile dinRomania", explica Taban.

El a specificat ca furnizeaza adezivi si pentru Ford Romania,inca de la inceperea activitatii companiei in fabrica de laCraiova. Henkel este prezenta in Romania prin diviziile de adezivi,detergenti si produse cosmetice, iar in 2009 cifra de afaceri ascazut cu 3% la 135 mil. euro.

Cresterea vine intensiv din 2010

"Noi nu pornim de la PIB cand facem calcule. PIB-ul estenegativ, dar industria a avut crestere de cateva procente. Dacaplecam de la o crestere de 3-4% a productiei industriale noi vremdublu, pentru ca vrem sa crestem si cu industria si la cota depiata", a declarat Taban.

Potrivit Institutului National de Statistica, productiaindustriala a revenit pe crestere incepand cu luna noiembrie aanului trecut, iar pana in februarie 2010 media de crestere lunaras-a apropiat la aproape 5%.

Urmarind o apreciere de doua cifre a vanzarilor de adeziviindustriali, Henkel vizeaza un volum de aproape 8.000 de tonepentru anul in curs.

"Trebuie sa crestem pe produsele existente, cu produse noi si cuextindere pe piete noi. Acum avem si fabrici care s-au deschis saucare isi largesc portofoliul si vor face componente pentru turbineeoliene. In ultimul an foarte putine fabrici de componente s-auinchis si noi credem ca inca vin investitii straine in acestsector", a spus Taban.

Principalii competitori in sectorul de adezivi sunt companiiprecum Loxeal, 3M, Permatex, Sika sau Wurth. Henkel nu produce inRomania adezivii industriali, dar are doua unitati de productiepentru adezivi de constructii, in comuna Pantelimon si in CampiaTurzii, si planuieste constructia celei de-a treia frabrici injudetul Neamt.

O piata de 150 mil. euro

Afacerile Henkel din vanzarile de adezivi sunt realizate in treisectoare principale: adezivi pentru autoturisme, pentru industriade packaging si pentru mentenenta in fabrici. Potrivit estimarilorcompaniei, Henkel detine o cota de 15-20% dintr-o piata de aproape150 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO