Companii

SEWS a renuntat la 1.000 de oameni in 2008 din cauza crizei de pe piata auto europeana

SEWS a renuntat la 1.000 de oameni in 2008 din cauza crizei de pe piata auto europeana

SEWS dezvolta in prezent un proiect cu Renault pentru care urmeaza sa realizeze cablaje pentru unul dintre modelele Dacia

12.09.2008, 16:10 344

 

"Situatia din industria auto europeana ne influenteaza puternic, iar dupa aceasta recesiune, cu o scadere a vanzarilor, va scadea si volumul comenzilor catre fabricile de subansambluri", a declarat Florin Ionut, directorul economic si administrativ al SEWS Romania.

Piata auto europeana a inregistrat in primele sase luni ale anului o scadere a vanzarilor de 2%, la circa 8,35 milioane de automobile. Ionut a apreciat ca vanzarile SEWS aferente trimestrului patru vor consemna un declin de 20% in urma reducerii comenzilor principalilor clienti, Renault, Toyota si Honda.

"Productia noastra se adapteaza in functie de cea a clientilor, nu este ceva nou pentru noi. Am mai fost in situatii similare temporare, dar de data aceasta ma inoiesc ca va fi vorba de un singur trimestru", a declarat Ionut. Pentru eliminarea dependentei fata de un numar mic de clienti, SEWS dezvolta in prezent un proiect cu producatorul auto Renault pentru care urmeaza sa realizeze cablaje pentru unul dintre modelele Dacia Logan asamblate la Mioveni. Ionut nu a dorit sa mentioneze pentru ce model vor fi realizate sub-ansamblurile.

Compania produce cablaje pentru producatorii auto Renault in fabrica de la Deva, Honda, la Orastie, si Toyota, la Alba Iulia. In semestrul I vanzarile pe pietele europene ale marcii Renault au scazut cu 1,1%, in timp ce in cazul Honda si Toyota acestea au fost mai abrupte, de 9,1% si respectiv 13,3%.

In intervalul ianuarie-iulie compania a anuntat ca a obtinut profit din activitatile desfasurate pe plan local si estimeaza ca pana la finalul anului situatia pozitiva sa se mentina, spre deosebire de anul trecut cand a inregistrat o pierdere contabila de 3,8 milioane de euro. Reprezentantii SEWS au declarat ca situatia profitului net depinde foarte tare de evolutia cursului de schimb, iar un rezultat pozitiv va fi posibil numai in cazul in care fluctuatie medie a raportului leu/euro nu va depasi 2-3%.

Compania se afla in aceasta situatie deoarece capitalul de lucru este obtinut din finantari exterioare, purtatoare de risc de schimb. "Afacerea se finanteaza cu capital imprumutat de pe piata bancara londoneza deoarece este mai bine sa imprumuti decat sa iti folosesti propriile resurse. Din punct de vedere contabil putem inregistra pierderi, dar profitul operational exista", a explicat Ionut.

Ca urmare a recesiunii sectorului auto european si deci a scaderii volumului comenzilor, SEWS Romania s-a confruntat si cu o scadere a numarului angajatilor la circa 4.000 de oameni in prezent, de la 5.000, cat avea la inceputul anului.

Scaderea efectivului, in mare parte prin plecari voluntare, a fost compensata de SEWS prin introducerea de noi utilaje si tehnolgii de lucru, precum si de metode japoneze de eficientizare a productiei.

"Forta de munca in piata gasim cam greu, iar acest lucru ne-a constrans sa nu mai depindem de o expansiune prin angajati si sa crestem prin aplicarea de noi tehnologii de lucru sau know how. Cred intr-o stabilizare insa, si cred ca in 2009 vom avea mai multi muncitori romani pe piata, dupa ce se vor intoarce din alte tari, in lipsa de oferte", a spus Ionut.

Bugetul de investitii anual al companiei ajunge la 5 milioane de euro si este alocat pentru dezvoltarea celor trei fabrici detinute pe plan local. Reprezentantii SEWS au declarat ca in perioada urmatoare nu se previzioneaza deschiderea unui nou punct de lucru, in conditiile in care actionarii au renuntat la un proiect in Moldova. In locul acestuia SEWS a construit doua unitati noi, in Maroc si Egipt, mult mai apropiate din punc de vedere logistic de fabricile constructorilor din Europa de Vest sau Turcia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO