Companii

Shachar Shaine: Daca piata e suficient de mare, vom produce si sucuri Granini

Shachar Shaine: Daca piata e suficient de mare, vom produce si sucuri Granini

Shachar Shaine, presedintele Carlsrom Beverages

19.06.2006, 22:08 67

"Investitia intr-o fabrica de sucuri naturale e enorma, insa suntem dispusi sa facem acest lucru in momentul in care volumele vandute vor fi suficient de mari", a declarat Shachar Shaine.
Shaine a precizat ca o astfel de fabrica trebuie sa sustina intreaga piata regionala si nu doar pe cea locala.
"Depinde si de zona in care putem vinde produsele. Daca acoperim si pietele vecine, Ungaria si Bulgaria, de exemplu, atunci merita sa investim", a adaugat Shaine.
Calculele pe care si le face Carlsrom Beverages in privinta viitoarei investitii depind in mare masura si de aderarea la Uniunea Europeana, moment in care taxele vamale la produsele de import dipsar. Astfel, fabrica din Romania a grupului ar putea aproviziona atat Bulgaria, cat si Ungaria pe o piata fara bariere vamale.
"Dupa integrarea in Uniunea Europeana, nu va fi mai rentabil sa ai un centru de productie local, miza va fi reprezentata de centrele regionale, in care o fabrica are capacitatea de productie necesara pentru a aproviziona si statele vecine", spune Shachar Shaine.
Carlsrom Beverages, companie membra a grupului United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a intrat intr-un parteneriat cu grupul Eckes-Granini International, producatorul sucurilor naturale Granini. In urma acestui acord, compania a devenit importator si distribuitor unic al brandului Granini pe piata locala, dar si coordonatorul activitatilor de marketing legate de aceasta marca.
Implicarea URBB intr-un business pe piata bauturilor racoritoare nu a inceput insa cu parteneriatul cu Eckes-Granini. Anul trecut, Carlsrom Beverages, a obtinut de la Cadbury licenta de imbuteliere pentru piata romaneasca a bauturii racoritoare Orangina.
"Suntem interesati de orice produs premium si superpremium de pe piata bauturilor racoritoare", a adaugat Shaine.
Potrivit directorului general al Carlsrom Beverages, decizia de a intra pe segmentul sucurilor naturale tine in primul rand de evolutia pietei. Piata de sucuri naturale din Romania a crescut cu 20% in 2005 fata de 2004, dupa alte evolutii ascendente de 35% in 2004, respectiv de 9% in 2003. La sfarsitul anului trecut, piata se dublase fata de nivelul din anul 2000.
"In doi, trei ani piata de bauturi necarbonatate se va dubla din nou in Romania", este de parere Shaine.
In 2005, piata de nectaruri si sucuri naturale a ajuns la 100 de milioane de litri, fata de 83 de milioane de litri in 2004. Pentru 2006, estimarile grupului indica o crestere de 22% a pietei.
Presedintele Carlsorm Beverages spune ca discutiile cu Granini au inceput in aprilie 2004, iar cele doua companii au ajuns la un acord in martie 2006.
Shaine a mai spus ca bugetul alocat in acest an pentru promovarea Granini se ridica la 2,5 mil. euro si include atat activitati de distributie, cat si de marketing. Vanzarile sunt estimate sa ajunga la sfarsitul acestui an la 4 mil. euro, reprezentantii Carlsrom estimand ca in cativa ani cota de piata a companiei va ajunge la 10%.
"In fiecare an trebuie sa castigam cel putin 2% din piata, pentru a ajunge intr-o pozitie de top. Nu cautam sa facem bani din primul an, ci ne gandim la obtinerea unui profit pe terem lung", spune Shaine.
Sucurile Granini vandute pe piata locala sunt importate de la una dintre fabricile Eckes-Granini din Germania, singura fabrica a grupului care dispune de liniile de imbuteliere pentru ambalajul de
1 litru comercializat pe piata locala.
Grupul URBB este activ pe piata romaneasca si prin marcile de bere Skol, Holsten, Tuborg, Carlsberg, Guinness. Cu exceptia guiness, celelalte marci sunt produse in cadrul fabricii detinute langa Bucuresti.
Compania a inceput anul acesta o investitie de 50 de milioane de dolari (40 mil. euro) pentru dublarea capacitatilor actuale de productie. URBB va investi 15 milioane de dolari pentru prima etapa a programului de dublare a capacitatii de productie, in acest an. Pana in 2011, capacitatea fabricii va ajunge la 2,3 milioane de hectolitri. Pentru acest an, URBB a anuntat investitii de 17 mil. dolari.
Valoarea totala a pietei de bauturi necarbonatate din Romania depaseste 70 mil. euro, principalii jucatori fiind European Drinks (cu marca Fruttia), La Festa (Tedi si Tymbark), Coca-Cola HBC Romania (Cappy), QAB (Prigat), Parmalat (Santal), Cyrom (Pfanner).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO