Companii

Şindrilaru, fostul şef al New Yorker, preia conducerea unui lanţ de magazine second-hand

Mihai Şindrilaru

Mihai Şindrilaru

Autor: Cristina Rosca

12.01.2016, 00:07 2690

Mihai Şindrilaru (41 de ani), execu­tivul român care a dezvoltat brandul de modă New Yorker în România în ultimii opt ani, a preluat po­ziţia de international re­tail manager pentru cinci ţări pentru lanţul de ma­gazine second-hand Hu­ma­na, potrivit pro­filului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. Astfel, el trece din liga întâi a modei in­ternaţionale pe o piaţă care se află în plin boom.

El va avea în porto­fo­liu un total de cinci pieţe - România, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Polonia - cu un total de 90 de unităţi, potrivit datelor ZF. Din total, doar în România sunt deschise 40 de magazine.

Humana este o companie interna­ţio­nală prezentă pe mai multe pieţe la ni­vel mondial, al cărei model de busi­ness este diferit de cel al unui retailer de modă clasic, potrivit datelor de pe site-ul propriu.

Astfel, consumatorii do­nează hai­nele pe care nu le mai poar­tă, acestea sunt pregătite pentru vân­zare în magazinele companiei, iar pro­fitul merge către proiecte uma­ni­ta­re din Africa.

În unele ţări compania funcţio­nea­ză ca un ONG, în alte­le ca un jucător eco­no­mic clasic, în funcţie de le­gis­laţie. În Ro­mâ­nia ac­ti­vitatea Humana este ope­rată de com­pa­nia Hu­mana People to People SRL, cu afaceri de 31 mil. lei (6,9 mil. eu­ro) în 2014, în creş­tere cu 25% compa­ra­tiv cu anul an­terior, şi un profit net de 2,1 mil. lei. Nu există date oficiale pri­vind piaţa se­cond-handurilor, însă aces­te magazine sunt tot mai prezente în România şi în ţările din regiune. Agen­ţia de presă Thomson Reuters scria recent că în timp ce multe in­dustrii suferă în Europa Centrală şi de Est, cea a magazinelor second-hand este în plin boom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO