Mihai Şindrilaru (41 de ani), executivul român care a dezvoltat brandul de modă New Yorker în România în ultimii opt ani, a preluat poziţia de international retail manager pentru cinci ţări pentru lanţul de magazine second-hand Humana, potrivit profilului său de pe reţeaua de socializare de business LinkedIn. Astfel, el trece din liga întâi a modei internaţionale pe o piaţă care se află în plin boom.
El va avea în portofoliu un total de cinci pieţe - România, Bulgaria, Cehia, Slovacia şi Polonia - cu un total de 90 de unităţi, potrivit datelor ZF. Din total, doar în România sunt deschise 40 de magazine.
Humana este o companie internaţională prezentă pe mai multe pieţe la nivel mondial, al cărei model de business este diferit de cel al unui retailer de modă clasic, potrivit datelor de pe site-ul propriu.
Astfel, consumatorii donează hainele pe care nu le mai poartă, acestea sunt pregătite pentru vânzare în magazinele companiei, iar profitul merge către proiecte umanitare din Africa.
În unele ţări compania funcţionează ca un ONG, în altele ca un jucător economic clasic, în funcţie de legislaţie. În România activitatea Humana este operată de compania Humana People to People SRL, cu afaceri de 31 mil. lei (6,9 mil. euro) în 2014, în creştere cu 25% comparativ cu anul anterior, şi un profit net de 2,1 mil. lei. Nu există date oficiale privind piaţa second-handurilor, însă aceste magazine sunt tot mai prezente în România şi în ţările din regiune. Agenţia de presă Thomson Reuters scria recent că în timp ce multe industrii suferă în Europa Centrală şi de Est, cea a magazinelor second-hand este în plin boom.