Companii

Sony Center si-a bugetat o crestere de 20%

07.03.2005, 00:00 19

Reteaua de magazine de electronice Sony Center estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproape 15 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul precedent, cand a fost de aproximativ 12 milioane de euro.


"Mizam pe o crestere a pietei in acest an de 10-15% si avem ca obiectiv o extindere cu 20% a cifrei de afaceri in 2005. Anul trecut cifra de afaceri s-a majorat pana la aproximativ 12 mil. euro in conditiile unei relative stagnari a pietei electronicelor", a declarat Nicu Dumitrescu, director de vanzari la New Link, compania care administreaza reteaua Sony Center. El spune ca profitul brut realizat de companie a fost in aceeasi perioada de 700.000 de euro.


In urma cu un an, in 2003, New Link a realizat, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, o cifra de afaceri de aproape 8,6 milioane de euro si un profit net de peste 300.000 euro.


Potrivit oficialilor firmei, cele mai bine vandute produse in lantul Sony au fost televizoarele, cu o pondere de 40% in cifra de afaceri, dar si camerele foto si video, cu 25%.


Desi are parteneriate pentru finantarea creditelor de consum cu Raiffeisen Bank si BRD, vanzarile in rate au inregistrat in 2004 un nivel foarte scazut, sub 10% din cifra de afaceri.


"Clientii nostri nu sunt dispusi sa suporte o cheltuiala suplimentara de 20-30% cu dobanda, ceea ce inseamna o suma destul de importanta data fiind valoarea produselor noastre", a explicat Dumitrescu.


New Link a lansat reteaua de electronice Sony Center in anul 1994. Compania detine in prezent patru magazine Sony Center in Bucuresti si a acordat franciza pentru alte doua in Pitesti si Constanta.


Compania a finalizat saptamana trecuta o investitie de 50.000 de euro in reamenajarea magazinului sau din cadrul complexului Unirea Shopping Center.


Spatiul reamenajat in complexul Unirea Shopping Center se desfasoara pe o suprafata de 210 mp unde sunt expuse peste 2.000 de produse si accesorii marca Sony.


In luna iunie a acestui an New Link intentioneaza sa deschida un al cincilea Sony Center in Bucuresti, in cadrul complexului comercial City Mall, situat in zona de centru-sud a Capitalei.


Principalii concurenti ai Sony Center pe piata locala sunt reprezentati de lanturile de electronice monomarca ale unor marci precum Philips, Panasonic si Samsung.


Magazinele monomarca au inceput tot mai mult sa aiba priza la consumatorii romani, administratorii acestor magazine considerand ca gama extinsa de produse si siguranta perceputa de clienti in legatura cu fiabiliatea articolelor comercializate fiind principalele lor atuuri.


Potrivit reprezentantilor New Link, notorietatea marcii in fata criteriului de pret in momentul alegerii unui produs electronic va ajunge sa primeze o data cu asteptata crestere a puterii de cumparare a romanilor.


"Este evident ca o data cu intrarea in Uniunea Europeana vom asista la o intensificare a concurentei si trebuie sa descoperim noi elemente de distinctivitate pe langa cele pe care le consideram traditionale pentru Sony Center, si anume, interconectivitatea intre produsele brandului, ritmul rapid de transpunere a inovatiei in produse si raportul calitate-pret", au precizat reprezentantii New Link.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO