Companii

Spicul vrea afaceri de 10 mil. euro, după investiţii de 30 mil. euro într-o fabrică la Chitila

Spicul vrea afaceri de 10 mil. euro, după investiţii de 30 mil. euro într-o fabrică la Chitila

Piaţa de panificaţie din România atinge 2 miliarde de euro pe an, din care o bună parte este „la negru“

13.06.2010, 23:06 367

Producătorul de panificaţie Spicul, controlat de către omul deafaceri Gheorghe Ilie, îşi propune în acest an acestui an o cifrăde afaceri de zece milioane de euro, ca urmare a finalizăriiprocesului de relocare a producţiei din zona Orhideea a Capitaleiîn localitatea Chitila, la nord de Bucureşti, prin intermediul uneiinvestiţii greenfield de circa 30 de milioane de euro.

"Pentru anul acesta ne-am propus o cifră de afaceri de zecemilioane de euro. Procesarea secundară (producţia de panificaţie,paste făinoase, biscuiţi, prăjituri - n. red.) va realiza circa60-65% din structura cifrei de afaceri în momentul în care vadeveni complet operaţională", a declarat Gheorghe Ilie,preşedintele şi directorul general al companiei Spicul, care în2008 avea afaceri de 5,5 mil euro şi circa 200 de angajaţi.

Proprietarii Spicul, companie în cadrul căreia Gheorghe Ilie adevenit acţionar majoritar în 1991 în urma privatizării prin metodaMEBO, au vândut fabrica şi terenul deţinute în apropiereamagazinului Carrefour Orhideea din Capitală către dezvoltatorulimobiliar spaniol Hercesa în anul 2006.

În urma acestei tranzacţii, proprietarii Spicul au demaratrelocarea producţiei Spicul în Chitila.

"Investiţia realizată în noua fabrică a fost acoperită prin sumaprimită în urma vânzării terenului din Capitală şi prin creditebancare. Construcţia greenfield a fabricii din Chitila a fostdemarată în 2007, iar primele linii au început să producă în primajumătate a anului trecut", a declarat Edward Ilie, director generaladjunct al companiei Spicul şi fiul acţionarului majoritar alcompaniei.

În prezent sunt operaţionale două linii de paste, o brutărie, olinie de clătite şi o linie de biscuiţi. În total, aceste linii auo capacitate de producţie de 2.000 de tone pe lună.

"În aproximativ două luni va începe producţia şi o linie degluten şi amidon, singura din ţară, iar până la finalul anului vordeveni operaţionale şi trei mori de grâu, grâu dur şi porumb urmândsă dăm în funcţiune şi 12 celule de silozare cu o capacitate dedepozitare de 1.000 de tone fiecare", a mai spus Gheorghe Ilie.

Produsele Spicul sunt distribuite în 800 de puncte din Bucureştişi în judeţele limotrofe Capitalei, atât prin intermediullanţurilor de magazine din retailul modern, cât şi prin propriareţea de 33 de magazine a companiei.

"Prin reţeaua proprie de magazine comercializăm aproximativ 15%din totalul producţiei. Obiectivul nostru este să atingem odistribuţie naţională a produselor, în special prin intermediullanţurilor de magazine din retailul modern", a completat acţionarulmajoritar al Spicul, companie care produce brandurile Granzela,Toastiny (pâine feliată şi ambalată), Zgloby (patiserie), City,Hatz Rostogol, Hatz cu Coltz (biscuiţi) şi gama de produse Slăbeştimâncând.

Edward Ilie, directorul general adjunct al companiei, a adăugatcă Spicul are de asemenea în plan încheierea unui parteneriat cu undistribuitor naţional şi lansarea de branduri noi, fără a oferiînsă mai multe detalii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO