Companii

Summitul NATO blocheaza 80% din capacitatea de cazare a marilor hoteluri

Summitul NATO blocheaza 80% din capacitatea de cazare a marilor hoteluri

Cea mai mare parte a incasarilor hotelurilor de cinci stele din Capitala este asigurata de turismul de business

07.09.2007, 14:04 26

"Hotelurile vor avea un grad de ocupare de 100% in conditiile in care majoritatea au blocat 70%-80% din capacitate pentru acest eveniment. E mult mai usor sa dialoghezi cu un singur interlocutor pentru un grup care ocupa 80% din hotel decat sa ai acest grad de ocupare realizat de catre rezervarile individuale. Exista sanse ca majoritatea hotelurilor sa-si maximizeze veniturile in acea perioada, cred cu certitudine ca aproape fiecare hotel va inregistra cele mai mari venituri din istoria lui", spune Mioara Gheorghe, director de marketing si vanzari in cadrul hotelului de cinci stele Crowne Plaza.
Unitatea se afla in portofoliul Ana Hotels, companie controlata de omul de afaceri George Copos. Pretul unei camere duble in acest hotel se ridica la 220 de euro pe noapte.
Un alt hotel pentru care evenimentul din aprilie 2008 va reprezenta o sursa de crestere a businessului este Howard Johson aflat in proprietatea companiei Grand Plaza, controlata de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.
"Aproximativ 80% din capacitatea hotelului va fi alocata gazduirii summitului NATO. Este posibil sa se inregistreze o usoara crestere comparativ cu aprilie 2006, spun asta pentru ca preconizam ca oaspetii vor utiliza mai mult cazarea si nu restul serviciilor, cum ar fi restaurantul sau barul", a declarat Gratiela Badicu, director de marketing si vanzari in cadrul hotelului de cinci stele Howard Johnson Grand Plaza. Agentia de turism care se va ocupa de plasarea invitatilor este compania Vacanta, care a castigat si licitatia de la summitul francofoniei de anul trecut. Reprezentantii companiei nu au dorit sa faca niciun comentariu pe marginea acestui subiect.
"JW Marriott Bucharest Grand Hotel va fi unul din hotelurile implicate in organizarea acestui foarte important eveniment. Data fiind anvergura evenimentului, suntem deja in contact cu oficialii romani si straini, ne straduim sa fim cat se poate de flexibili, sa raspundem tuturor cerintelor si mai ales restrictiilor impuse pentru acea perioada", spune Dina Litzica, PR manager in cadrul celui mai mare hotel de cinci stele din Capitala.
Pe piata hotelurilor de cinci stele din Capitala activeaza unitatile Intercontinental, JW Marriott, Crowne Plaza, Howard Johnson, Casa Capsa, Athenee Palace Hilton si hotelul Carol care a fost deschis recent. In total, cele sapte unitati totalizeaza aproximativ 1.600 de camere, ceea ce inseamna ca si hotelurile clasificate cu mai putine stele vor deveni gazdele a aproximativ jumatate dintre invitatii summitului NATO.
Cele sase hoteluri de cinci stele care functionau anul trecut pe piata din Bucuresti au raportat la finele lui 2006 afaceri totale de 335 de milioane de lei (95 de milioane de euro), in crestere cu circa 8% fata de anul 2005, potrivit rezultatelor transmise Ministerului Economiei si Finantelor (MEF).
Pentru primul semestru, majoritatea hotelurilor clasificate la cinci stele au raportat cresteri de aproximativ 10% in special datorita cresterii turismului de business.
"Este un an care se deruleaza in cadrul previziunilor si despre care putem spune doar ca este un an bun pentru hotelieri. Ca orice hotel din Bucuresti, hotel de lant international, clientii nostri sunt corporate si in general veniturile sunt create de catre segmentele corporate. Pot insa spune ca in acest an a mers bine si segmentul leisure, grupurile si seriile de turisti anuntate avand un grad de materializare foarte bun. Dar este departe momentul in care sa putem conta pe o contributie substantiala a segmentului de leisure in totalul veniturilor", explica reprezentanta Crowne Plaza.
O alta problema a pietei hoteliere bucurestene, dincolo de lipsa turismului de leisure, este insuficienta locurilor de cazare, ceea ce duce practic la majorari ale preturilor de cazare.
Potrivit celor mai recente studii, tarifele medii pe camera practicate in Bucuresti sunt cu 30% mai mari decat cele din Bratislava, Budapesta sau Sofia. In acelasi timp, gradul de ocupare al hotelurilor bucurestene inregistreaza cel mai pronuntat avans de pe piata europeana, surclasand piete precum Cehia, cu un nivel mult mai ridicat al serviciilor turistice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO