Companii

Supermarketurile Univers'all au bifat incasari de peste 23 mil. euro la sase luni

Supermarketurile Univers'all au bifat incasari de peste 23 mil. euro la sase luni
27.07.2006, 19:01 99

Reteaua de supermarleturi Univers'all a inregistrat in primul semestru o cifra de afaceri de peste 23 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul precedent. "Ne-am bugetat o cifra de afaceri de 51 de milioane de euro, pana la sfarsitul anului. Dupa primele sase luni suntem in grafic, cu o cifra de afaceri de peste 23 de milioane de euro", spune Lucian Onaga, directorul financiar al Univers'all.
Lunile de vara au adus o temperare a vanzarilor, asa cum s-a intamplat si in anii trecuti, explica Onaga, insa asteapta o imbunatatire a dinamicii afacerilor, incepand cu lunile de toamna.
"Asteptam un profit net de 2% din cifra de afaceri la sfarsitul anului, pe fondul programului de investitii", spune directorul financiar al firmei, precizand ca si din acest punct de vedere evolutia este "in grafic".
Reteaua de magazine Univers'all opereaza in prezent 11 magazine, in Bucuresti si orase de provincie atat sub brandul Univers'all, cat si Uni'all (format de magazine de vecinatate, de mici dimensiuni).
In urmatoarele luni, reteaua se va extinde, potrivit oficialilor cu inca trei magazine, in orase precum Sfantu Gheorghe, Sighisoara si Tarnaveni. "Suprafata unui magazin va fi in medie de 600 de metri patrati. In aceste conditii, costul total al proiectului, pentru toate cele trei magazine, va fi de aproximativ doua milioane de euro", a detaliat Onaga.
El precizeaza ca spatiile vor fi inchiriate, iar finantarea investitiilor va fi asigurata atat prin credite bancare, cat si prin aporturi ale actionarilor. Onaga precizeaza ca pentru echiparea magazinelor va fi utilizata si o forma de leasing de utilaje, insa nu a oferit mai multe detalii. Reteaua Univers'all a fost dezvoltata si condusa incepand cu anul 2002 de omul de afaceri Razvan Petrovici, care controla grupul GFS cu activitati in domeniul comertului de produse de larg consum.
Ulterior, la conducerea companiei s-au succedat expati precum Patrick Iffly, care a fost timp de patru ani director de operatiuni la Carrefour Romania sau Serdar Savci, fost director general al retelei de supermarketuri Gima. Supermarketul reprezinta cea mai bine dezvoltata forma de comert cu amanuntul din Romania si reprezenta anul trecut, potrivit datelor companiei de cercetare GfK, 15% din totalul cheltuielilor pentru consum la nivel national si 21% din totalul cheltuielilor de consum in Bucuresti.
Cea mai importanta retea de supermarketuri de pe piata locala a fost anul trecut Billa, parte a grupului german Rewe. Reteaua de supermarketuri a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 250 de milioane de euro, in crestere cu 66% fata de anul precedent.
In afara Rewe, pe segmentul supermarketurilor din Romania mai sunt prezenti si alti jucatori internationali.
Grupul belgian Delhaize le Lion a cumparat din anul 2000 reteaua Mega Image, care a ajuns in prezent la 17 magazine in Bucuresti si provincie. Reteaua Mega Image fusese infiintata la jumatatea anilor '90 de investitori greci. Si alte retele dezvoltate local au fost achizitionate in ultima perioada, insa nu de investitori strategici, ci financiari.
Pe parcursul anului 2005, fondul de investitii polonez Polish Enterprise Fund V a cumparat pentru 17 milioane de euro reteaua de supermarketuri Artima, dezvoltata de antreprenorul roman Florentin Banu, cel care dezvoltase si vanduse si brandul de napolitane Joe.
La Fourmi, o retea de supermarketuri dezvoltata in Bucuresti de investitori libanezi, a facut la randul sau obiectul unei tranzactii in a doua parte a anului trecut. Un fond de investitii administrat de compania elena Global Finance a achizitionat 80% din actiunile La Fourmi, valoarea tranzactiei fiind estimata la mai multe milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO