Companii

SUV compact cu temperament sportiv

SUV compact cu temperament sportiv

Click pentru imaginea marita

28.07.2008, 18:49 34

Pretul petrolului si taxele tot mai ridicate pentru motoarele de capacitate cilindrica mare sunt principalele motive pentru care majoritatea constructorilor de automobile se extind cu modele de dimensiuni mai mici, echipate cu motoare mai eficiente in ceea ce priveste consumul de combustibil.
Audi Q5 vine sa completeze gama constructorului german care a intrat in segmentul masinilor de teren in 2006 prin modelul Q7, cel mai bine vandut model al constructorului german pe piata locala in 2007.
Din punct de vedere al imaginii, noul Q5 preia elemente de design atat de la Q7 - precum linia spatelui, dar si detalii ale noii linii precum farurile de zi cu LED-uri, dar si grila radiatorului "sigle-frame".
Gama motorizarilor noului Q5 este alcatuita din doua dieseluri, de 2,0 litri TDI care dezvolta 170 CP, respectiv 3,0 litri si 240 CP, si doua motorizari pe benzina - 2,0 litri TFSI de 211 CP si 3,2 litri FSI si 270 CP, care va fi disponibil ulterior. Dintre acestea, am testat dieselul de 2,0 litri, precum si ambele motorizari pe benzina, cuplate la noua cutie de viteze secventiala S-Tronic cu sapte trepte, care transmite puterea celor patru roti prin sistemul de tractiune integrala quattro.
Dieselul de 2,0 litri TDI ofera cel mai bun raport consum/performante dintre cele patru. De-a lungul testului, realizat atat in mediu urban, cat si extraurban, consumul indicat de computerul de bord nu a depasit 9 litri/100 km, in conditiile in care masina poate accelera de la 0 la 100 km/h in 9,5 secunde. Motorul este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte precisa si bine etajata.
Cu toate ca avem de-a face cu un SUV, noul Q5 sta bine pe viraje, chiar si atunci cand sunt abordate ceva mai sportiv.
O buna alternativa la dieselul de 2,0 litri o reprezinta motorizarea pe benzina TFSI de 2,0 litri. Acesta a inregistrat de-a lungul testului un consum mediu doar cu 1,5 litri/100 km mai ridicat decat dieselul in conditiile in care acesta dezvolta 211 CP si accelereaza de la 0 la 100 km/h in putin peste 7 secunde. Aceasta motorizare este cuplata la noua cutie de viteze S-Tronic cu 7 trepte.
Spre deosebire de cutiile de viteze automate traditionale, aceasta ofera un timp de raspuns mult mai scurt, in timp ce consumul automobilului este mai mic decat in cazul unei transmisii manuale.
Noul model va fi lansat pe piata locala in toamna acestui an, preturile urmand a fi comunicate in perioada imediat urmatoare.
Cel mai probabil, modelul de baza va costa aproximativ 30.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO