Companii

Syoss şi Persil au menţinut constante afacerile Henkel

Autor: Adelina Mihai

24.02.2011, 23:43 261

Henkel România, parte a grupului german Henkel şi unul dintrecei mai importanţi jucători de pe piaţa bunurilor de larg consum şidin materiale de construcţii, a încheiat anul trecut cu o cifră deafaceri de aproximativ 560 de milioane de lei (133 mil. euro), înuşoară scădere faţă de anul anterior, când a raportat afaceri de571 de milioane de lei (135 de milioane de euro).

Două din cele trei divizii ale companiei - cea de detergenţi şicea de produse cosmetice - au avut vânzări mai mari anul trecutfaţă de 2009, însă scăderea înregistrată de divizia de adezivi (pefondul reducerii cererii din sectorul construcţiilor) a tras în josbusinessul companiei. Astfel, creşterile înregistrate dedetergenţii marca Persil şi Pur şi de şampoane Syoss - cel maibine vândute produse - nu au fost suficiente pentru a impulsionaafacerea Henkel în România.

În 2009, adezivii generau jumătate din vânzările Henkel pe piaţalocală, iar date mai recente nu există.

În cadrul diviziei de detergenţi, compania mai produce produsemarca Silan, Bref sau Perwoll. Reprezentanţii Henkel spun că celmai dinamic brand pe divizia de şampoane a fost Syoss, lansat anultrecut.

"Activitatea diviziei «Adezivi Tehnologii» a fost afectată şi înanul 2010 de scăderea sectorului con­strucţii cu 17% faţă de 2009(când scăderea a fost de 15-20% vs. 2008), de scădereainvestiţiilor în construcţii cu 30% vs. 2009 şi de scădereadramatică a cererii pe segmentul clienţilor industriali", au spusreprezentanţii Henkel România.

Deşi vânzările diviziei de adezivi ale companiei au scăzut înultimul an, Henkel a cumpărat anul trecut un teren pentru cea de-atreia unitate de producţie pentru adezivi din ţară, în comunaRoznov, judeţul Neamţ. Unitatea, care va fi construită până în 2012pe o suprafaţă de 36.000 de metri pătraţi, a fost finanţată dinfonduri europene, proiectul având o valoare de peste 2,8 milioanede euro, bani folosiţi pentru construirea spaţiului de producţie şipentru achiziţionarea utilajelor.

În prezent, Henkel deţine în România două unităţi de producţiepentru adezivi de construcţii, una în comuna Pantelimon şi una laCâmpia Turzii, iar valoarea totală a investiţiilor în capacităţi deproducţie depăşeşte valoarea de 30 de milioane de euro.

La nivelul regiunii Europa Centrală şi de Est, grupul Henkel aînregistrat o creştere a vânzărilor cu 6,4% comparativ cu 2009, petoate cele trei divizii, acestea ajungând la un nivel de peste 2,23mld. euro. Grupul este prezent pe piaţa locală din 1994 şi are înprezent 490 de angajaţi. Cei mai mari competitori locali ai HenkelRomânia pe piaţa bunurilor nealimentare sunt Unilever şi Procter& Gamble.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO