Companii

Szarvadi, Domo: Ajungem la 270 mil. euro in acest an

Szarvadi, Domo: Ajungem la 270 mil. euro in acest an

Click pentru imaginea marita

04.02.2008, 18:51 41

Primii trei retaileri din piata, Altex, Domo si Flamingo, au inregistrat anul trecut vanzari cumulate de 681 de milioane de euro, ceea ce reprezinta aproximativ 62% din valoarea totala de 1,1 miliarde de euro a pietei. Altex si Flamingo au inregistrat anul trecut afaceri de 317 milioane de euro si respectiv 171 de milioane de euro.
Odata cu preluarea de catre Equest Investment Balkans, Domo a devenit in 2007 al doilea retailer de electronice si electrocasnice din Romania, dupa ce a devansat, la capitolul vanzari, concurentul Flamingo care a inregistrat o cifra de a faceri de 171 mil. euro.
"Pentru 2008 am bugetat 270 de milioane de euro. Este o crestere de 39%, mai mica decat cea din 2007 (de 58% - n.red.) si poate fi atinsa. Daca instabilitatea continua insa, deprecierea monedei nationale si a burselor internationale, s-ar putea sa existe si o crestere mai slaba", a declarat Lorand Szarvadi, directorul general al Domo.
Cifra de afaceri a companiei nu include si rezultatele magazinelor Domo din Bulgaria, acestea fiind raportate cumulat cu Technomarket, companie detinuta de actionarul comun Equest Investment Balkans. Rezultatele financiare ale Domo includ si vanzarile primului magazin Technomarket din Romania, deschis la Targoviste in toamna anului trecut.
"Magazinul Technomarket deschis anul trecut a contribuit doar cu 500.000 de euro la rezultatele finale. In schimb magazinele Domo din Bulgaria au inregistrat vanzari de aproape 10 milioane de euro anul trecut", a spus Szarvadi.
Profitul operational al retailerului a ajuns la 12,6 milioane de euro in 2007, profitul net ajungand, potrivit reprezentantilor companiei, la 8,5 milioane de euro, in scadere cu 16,4% comparativ cu 2006. Profitul anului 2006 a inglobat insa si vanzarea companiei de creditare Estima Finance, in valoare de 5 milioane de euro.
Pentru acest an directorul Domo planuieste extinderea retelei de retail astfel incat suprafata comeciala se va aprecia cu 22.000 mp, la 80.000 mp, prin inaugurarea a 17 magazine, din care 4 vor fi Technomarket.
Conceptul Technomarket va fi dezvoltat in continuare in cadrul parcurilor de retail, cea mai mare unitate, de 6.000 mp, urmand a fi inaugurata in cadrul complexului dezvoltat de Liebrecht & wooD la kilometrul 13 al autostrazii Bucuresti-Pitesti.
"Dezvoltatorul a anuntat ca va fi finalizat la inceputul lunii noiembrie. Cred insa ca data va fi usor amanata. Investitiile pentru dezvoltare vor fi destul de reduse, pentru ca nici una nu va fi greenfield si cheltuielile presupun doar amenajarea", a spus Szarvadi. El a declarat ca in medie cheltuielile de amenajare se ridica in medie la 100 de euro/mp. In conditiile cresterii spatiului comercial cu 22.000 mp in 2008 cheltuielile de amenajare a magazinelor au fost estimate la 2,2 milioane de euro.
Domo va mai deschide magazine Technomarket si in cadrul complexului comercial Vitantis din Bucuresti, de 4.000 mp, si la Deva, alaturi de hipermarketul Real.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO