Companii

Tarifele către call-centerul companiilor low-cost, de trei ori mai mari decât cele normale

Autor: Mirabela Tiron

03.02.2011, 23:50 1614

Pasagerii companiilor aeriene low-cost Wizz Air şi Blue Air carevor să solicite informaţii sau să îşi rezerve biletele de avionprin intermediul call-centerului trebuie să plătească 2,68 lei(0,62 euro) pe minut pentru un apel telefonic realizat din ţară, detrei ori mai mult decât dacă ar efectua un apel într-o altă reţeade telefonie mobilă, potrivit datelor de pe site-urile companiiloraeriene şi calculelor ZF.

Mai mult, pentru românii care sună din Spania, de exemplu,taxele telefonice plătite către call-centerul companiilor aerienelow-cost ajung şi la 1,54 euro pe minut, potrivit site-ului WizzAir.

Reprezentanţii companiilor aeriene low-cost nu au dorit săprecizeze cum se stabileşte nivelul costului unui apel telefonic şinici câţi bani încasează din acest serviciu.

Cum stabilesc companiile aeriene taxele apelurilor telefoniceprimite la call-centerurile care oferă informaţii pasagerilor?

"Preţurile din call-center sunt stabilite în concordanţă cuprincipiile de business ale companiei. Tariful apelului către callcenter poate varia pe fiecare piaţă, în funcţie de tarifeleoperatorilor de telefonie mobilă şi de infrastructurile acestora",a declarat Balazs Varro, corporate communications manager alcompaniei ungare low-cost Wizz Air.

În ceea ce priveşte taxele practicate de marii operatori detelefonie mobilă de pe piaţa românească, acestea se ridică la 0,20euro, când apelul telefonic este iniţiat dintr-o reţea mobilă cătreun număr dintr-o altă reţea. Pentru apelurile efectuate în aceeaşireţea, tarifele depăşesc cu puţin 0,1 euro pe minut, potrivitdatelor din piaţă.

Dacă la companiile Wizz Air şi Blue Air se pun la dispoziţienumere speciale de telefon, taxate cu 2,68 lei pe minut, respectiv0,62 euro pe minut, la compania naţională Tarom se găseşte un numărde fix, taxat cu un tarif normal în funcţie de reţeaua din care seiniţiază apelul.

Oficialii Wizz Air au mai precizat că şi compania lor are unnumăr cu tarif normal la care se poate suna în cazul unor situaţiide urgenţă (anulare zbor, modificare program de zbor), care estecomunicat pasagerilor doar în momentul în care se confruntă cuaceste situaţii.

Balazs Varro a mai declarat că Wizz Air asigură şi o alternativăgratuită şi uşor de accesat pentru informaţii complete desprerezervări, tarife şi regulamente, prin intermediul site-uluisău.

Astfel că taxele pentru consultarea serviciului telefonic derelaţii cu clienţii sunt plătite doar de cei care decid să apelezela acest serviciu.

"Aveam nevoie de nişte lămuriri legate de transportul unui copilde câteva luni şi am sunat la numărul afişat pentru România (cu untarif de 2,68 lei/minut). Operatorul mi-a oferit toate datele decare aveam nevoie în maximum un minut, dar durata de aşteptare pânăce am putut discuta cu reprezentantul Wizz Air a depăşit cinci-şaseminute", spune Mihaela, 31 de ani.

Şi compania aeriană low-cost Blue Air, deţinută de NeluIordache, taxează cu 0,62 euro pe minut orice apel telefonicrealizat din România către call-center, prin care se solicită datelegate de achiziţionarea unui bilet, de serviciile de cazare, renta car sau transfer aeroport, potrivit datelor de pe site-ulcompaniei.

"Fiind un serviciu opţional, acest cost (cu apelul telefonic -n.red.) nu intră în preţul biletului de avion . Este normal caacest serviciu să nu fie plătit de toţi pasagerii, ci doar de ceicare îl solicită. Un alt exemplu este mâncarea pe avion. Pasageriipot opta pentru acest serviciu sau nu. În acest fel pasagerii îşipot construi propriul tarif de călătorie", a declarat FlorentinaTatu, directorul de comunicare al Blue Air. Ea a mai spus că pentrueficientizarea acestui serviciu Blue Air a apelat la companiaEuroAnswer, specializată în relaţii cu clienţii.

"În general preţul apelului telefonic este direct proporţionalcu costurile companiei pentru acest serviciu. Preţul practicat deBlue Air pentru serviciul de call center nu este mai mare decâtmedia preţurilor celorlalte companii aeriene." Florentina Tatu amai spus că în urma taxării apelurilor telefonice, companiileaeriene nu urmăresc un profit, ci o calitate cât mai bună a acestuiserviciu opţional.

Bilete ieftine, profit din taxe adiţionale

Deşi companiile aeriene low-cost practică preţuri mici labiletele de avion, taxele adiţionale care trebuie plătite pentrubagajele de cală, apelurile telefonice sau pentru mâncare cresccostul călătoriei. Spre exemplu, în cazul operatorului aerian ungarWizz Air, un sfert din veniturile totale provin din taxele peservicii adiţionale (bagaje de cală, mâncare), potrivitdeclaraţiilor anterioare ale reprezentanţilor companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO