♦ În lumea cafelei, în industria HoReCa, în cea a proiectelor creative, antreprenorii au ales să se asocieze, dând naştere unor colecţii speciale de produse şi ajungând la un public mai amplu.
Dorinţa de a ajunge la un public extins este principalul motiv care stă la baza asocierii mai multor businessuri locale, fondate de la zero de antreprenori. În lumea cafelei, în industria HoReCa, în cea a proiectelor creative, antreprenorii au ales să se asocieze, dând naştere unor colecţii speciale de produse şi ajungând la un public mai amplu, în spiritul filosofiei că două minţi sunt mai puternice şi mai creative decât una singură.
„Două branduri în expansiune comunică mai bine şi sunt mai atrăgătoare pentru public. Apoi echipele vin cu expertiza şi capacităţile proprii de dezvoltare şi le pun la comun. Aşa apar şi challenge-uri, dar cu rezultate pozitive atât pentru spaţiul operat în comun, cât şi pentru fiecare identitate în parte. Să pui la un loc viziuni cel puţin parţial diferite, dar şi interese proprii, nu este tocmai uşor şi nu cred că va deveni un trend, ci mai degrabă vor apărea parteneriate conjuncturale sau care au la bază o relaţie personală anterioară“, spune Adrian Simion, fondatorul prăjitoriei de cafea de specialitate Guido, care s-a asociat cu brandul de cafenea Boiler, deschizând astfel pe Calea Victoriei localul Boiler X Guido.
Pentru Raluca Ţenea şi Denisa Ghizolu, stabilirea unui loc comun în care să-şi reunească pasiunile - plantele şi lumânările parfumate - a venit ca o decizie firească. Au creat astfel un concept inovator în Bucureşti. Cele două antreprenoare au găsit o casă cu istorie, au renovat-o şi au creat acolo un spaţiu călduros prin obiectele şi plantele alese, dar şi extrem de parfumat datorită aromelor de cameră OdyssŽe.