Companii

Tiger Somes, 8,5 mil. euro din ambalaje in 2005

28.11.2005, 16:02 13

Compania mixta romano-italiana Tiger Somes din Dej, producatoare de hartie de ambalaj, a anuntat o crestere de 20% a vanzarilor pe primele zece luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, pana la 6 milioane de euro.

Managementul societatii estimeaza ca cifra de afaceri pe tot anul va ajunge la 8,5 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2004.

"In acest moment cererea de ambalaje pe piata romaneasca este din ce in ce mai mare, determinata de cresterea capacitatilor de productie si de numarul mare de investitii realizate in sectorul alimentar. Aceste investitii atrag dupa ele dublarea cantitatilor de ambalaj pe piata romaneasca si nevoia de ambalaje superioare fata de cele solicitate pana in 2004", a explicat Mircea Itu, directorul executiv al Tiger Somes.

Dupa ce anul trecut societatea a finalizat o investitie de 2 milioane de euro intr-o noua unitate de productie, anul acesta investitiile au fost de 500.000 de euro. Banii au fost destinati modernizarii capacitatilor de productie.

Planurile de investitii ale companiei vor continua si anul viitor cand managementul firmei a decis alocarea a aproximativ un milion de euro pentru cresterea capacitatilor de productie, introducerea de noi produse si pentru reducerea pierderilor tehnologice.

"Ne propunem sa intram pe piata ambalajelor flexibile multistrat, care asigura o bariera de protectie pentru produsele care se ambaleaza in vid sau a produselor din industria farmaceutica. Intentionam ca anul viitor sa achizitionam o linie moderna de extrudare (procedeu de prelucrare a materialelor prin deformare plastica - n.r.) a hartiei cu polietilena si o statie automata de mixare a cernelurilor", a mai spus Itu.

Peste 95% dintre produsele Tiger Somes sunt destinate industriei alimentare pentru ambalarea dulciurilor, a produselor de morarit si panificatie, a zaharului si a cafelei.

"Anul acesta ne-am largit portofoliul de clienti cu inca patru companii, si anume, Sigat Beverages Company, Pambac, Pan Grup si Baneasa, ultimul reprezentand si obiectivul nostru de finalizat pentru 2005 si inceputul lui 2006", a precizat Itu.

Peste 50% dintre produsele firmei sunt destinate pietei europene, principalele destinatii fiind Italia, Franta, Germania, Slovacia, Austria, Turcia si Polonia.

Potrivit propriilor estimari, Tiger Somes detine o cota de aproximativ 35% din piata de ambalaje flexibile produse in Romania.

Actionariatul Tiger Somes este format din Valentino Fornaroli, care detine direct si indirect 72% din actiuni, Adrian si Mircea Itu, cu 24%, restul de 4% fiind impartite intre alti doi oameni de afaceri italieni.

anca.rif@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO