Companii

Tnuva accelereaza investitiile in promovarea lactatelor si extinde distributia

07.03.2008, 15:43 35

Grupul israelian Tnuva a intrat direct in top trei cei mai mari investitori in publicitate din industria lactatelor, iar acum ataca si internetul pentru promovare, o metoda folosita inca de anul trecut si de producatorul de napolitane Alka. Desi a lansat pe piata primele produse abia in vara anului trecut, Tnuva a fost al treilea investitor in promovare din lactate, dupa Danone si Friesland, israelienii alocand circa 14,3 mil. euro rate card, potrivit datelor Alfa Cont.
"In 2007, bugetul de media a fost concentrat in principal pe TV. Anul 2008 va include insa si cateva canale media noi si inovative pe care dorim sa le exploram, printre care si internetul. Investitia in advertising pentru 2008 o depaseste pe cea de anul trecut si este alocata conform planurilor si nevoilor noastre de comunicare", declara Sagit Tzur Lahav, vicepresedinte marketing al Tnuva Romania.
Dupa trei luni de prezenta pe piata, iaurturile Tnuva erau deja in retelele Carrefour si Kaufland, iar compania se afla in plin proces de extindere a retelei de distributie. La momentul acela, in luna octombrie, reprezentantii Tnuva spuneau ca "nu mai suntem anonimi pe piata romaneasca, dar mai avem o multime de lucruri de realizat, pentru ca avem nevoie de timp pentru a construi un brand puternic".
La inceputul acestui an, produsele Tnuva acopereau 90% din suprafata tarii, ajungand la aproximativ 15.000 de clienti, dupa cum afirma chiar reprezentantii companiei, cu trei centre de distributie la Timisoara, Bucuresti si Cluj. "Suntem prezenti in majoritatea lanturilor de retail nationale si internationale, dar suntem activi si pe partea de comert traditional", spune Sagit.
Procentul pe care reprezentantii Tnuva il aloca celor doua segmente de piata, comertul modern si comertul traditional este egal, de 50%, obiectivul companiei fiind de a pastra un echilibru intre cele doua sectoare.
Tnuva Romania a derulat investitii de 55 mil. euro in constructia unei fabrici de lactate si a unei ferme la Popesti-Leordeni, in apropiere de Bucuresti, proiectul fiind finantat in proportie de 35% de catre BERD (Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare).
"Fabrica Tnuva este construita pentru o capacitate de productie de 68 mil. litri, iar in prezent productia este extinsa pe masura ce piata o cere", explica Sagit.
Producatorul israelian nu a venit de la inceput cu un portofoliu extins de produse, ci a lansat treptat noi branduri care acopera in prezent mai multe segmente de piata, in prezent fiind in jur de 20 de produse comercializate sub brandurile Tnuva si Yoplait. Ultimele produse lansate de Tnuva pe piata locala ataca segmentul budincilor si al laptelui cu cacao.
"Toate produsele noastre au inregistrat cresteri semnificative anul trecut, dar cel mai bine vandute au fost iaurturile si Sana. Lansarea budincilor si a laptelului cu cacao pe piata romaneasca reprezinta pasul urmator in dezvoltarea portofoliului de produse Tnuva. Odata ce ne-am pozitionat in segmentele importante si dinamice ale pietei produselor lactate proaspete este timpul sa abordam si segmente noi, in crestere, ca acestea", afirma vicepresedintele de marketing al Tnuva.
Potrivit lui Sagit, desi aceste categorii nu inseamna mult in termeni de volum si consum, piata deserturilor (din care fac parte budincile) reprezentand 3% din volumul total al pietei produselor lactate proaspete, acestea au un potential important de crestere anuala, de peste 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO