Cei mai mari zece importatori din 2018 generează 15,3% din importurile totale, respectiv 12,6 mld. euro, iar top 100 companii contribuie cu aproape 39% la importuri în 2018.
Automobile Dacia a fost în 2018 cel mai mare importator de bunuri din economia locală, arată datele provizorii transmise de INS la solicitarea ZF. Dacia este şi cel mai mare exportator local. Podiumul importatorilor este completat de Rompetrol Rafinare, la fel ca în 2017, şi de al doilea mare constructor local, Ford România.
Reţeaua de magazine cu profil de discount Lidl România este cel mai mare importator din comerţ, iar multe dintre multinaţionalele din industria bunurilor de larg consum, care au şi producţie pe piaţa locală, se numără şi printre cei mai mari 500 de importatori local.
România a importat bunuri de 82,8 mld. euro în 2018, faţă de 75,6 mld. euro în urmă cu un an, iar deficitul balanţei comerciale a atins în urma acestor rezultate un nivel record.
„Principalul motor al creşterii PIB a rămas în 2018, la fel ca în 2017, consumul, care s-a văzut mai ales în vânzările mai mari ale comercianţilor, dar şi în turism şi alte servicii. Însă pe fondul cererii interne foarte ridicate faţă de ofertă, deficitul de cont curent şi-a continuat deteriorarea, chiar dacă exporturile s-au majorat, consemnând un plus de circa 9% în fiecare din ultimii doi ani“, spune Dan Bădin, partener coordonator servicii fiscale şi juridice, Deloitte România, într-un comentariu publicat în catalogul Top 1.000 cele mai mari companii din România.
În 2018, numărul firmelor care au activităţi de import s-a apropiat de 100.000 de companii, în condiţiile în care firmele care trimit produse peste graniţe sunt doar 24.000.
Exclusiv pe www.zfcorporate.ro topul celor mai mari 500 de importatori în 2018