Companii

Topul celor mai vândute branduri de brânzeturi, o piaţă de 2,5 mld. lei anual

Topul celor mai vândute branduri de brânzeturi, o...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

26.02.2019, 00:07 2830

Hochland, brand deţinut de compania germană cu acelaşi nume, a fost anul trecut cel mai vândut brand din categoria brânze­turilor, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, care ia în calcul vânzările în valoare din retail.

Astfel, Hochland se menţine liderul pieţei de brânzeturi pe o piaţă unde vânzările au fost de peste 2,5 miliarde de lei anul trecut.

Conform datelor com­paniei, Hochland a avut o cotă de piaţă de peste 22% în 2018.

Pe locul doi în clasament s-a situat brandul Delaco, brand deţinut de grupul francez Savencia prin inter­mediul companiei Delaco Distribution. Podiumul este completat de brandul President, deţinut de grupul francez Lactalis, care deţine pe plan local LaDorna, Albalact, Rarăul şi Covalact.

Conform estimărilor ZF, primele trei branduri, Hochland, Delaco şi President, au circa 40-50% din vânzările de brânzeturi în retail.

Datele Euro­mo­nitor arată că anul trecut vânzările au ajuns la 2,5 miliarde de lei, în creştere cu 5% faţă de anul precedent.

În volum, con­sumul a ajuns la 72.000 de tone doar în retail, arată datele Euro­monitor.

Astfel, un român consumă anual în jur de 4 kg de brânzeturi, conform cal­culelor ZF.

La acest consum se adaugă şi vânzările din HoReCa, dar şi piaţa neagră şi autoconsumul, astfel că piaţa totală ar putea fi mai mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO