Hochland, brand deţinut de compania germană cu acelaşi nume, a fost anul trecut cel mai vândut brand din categoria brânzeturilor, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, care ia în calcul vânzările în valoare din retail.
Astfel, Hochland se menţine liderul pieţei de brânzeturi pe o piaţă unde vânzările au fost de peste 2,5 miliarde de lei anul trecut.
Conform datelor companiei, Hochland a avut o cotă de piaţă de peste 22% în 2018.
Pe locul doi în clasament s-a situat brandul Delaco, brand deţinut de grupul francez Savencia prin intermediul companiei Delaco Distribution. Podiumul este completat de brandul President, deţinut de grupul francez Lactalis, care deţine pe plan local LaDorna, Albalact, Rarăul şi Covalact.
Conform estimărilor ZF, primele trei branduri, Hochland, Delaco şi President, au circa 40-50% din vânzările de brânzeturi în retail.
Datele Euromonitor arată că anul trecut vânzările au ajuns la 2,5 miliarde de lei, în creştere cu 5% faţă de anul precedent.
În volum, consumul a ajuns la 72.000 de tone doar în retail, arată datele Euromonitor.
Astfel, un român consumă anual în jur de 4 kg de brânzeturi, conform calculelor ZF.
La acest consum se adaugă şi vânzările din HoReCa, dar şi piaţa neagră şi autoconsumul, astfel că piaţa totală ar putea fi mai mare.