Companii

Transavia aloca 2 mil. euro pentru a-si consolida pozitia pe piata de pui

15.06.2006, 00:00 48

Compania Transavia din Alba-Iulia, detinuta de omul de afaceri Ioan Popa, investeste peste 2 mil. euro in prima campanie integrata de imagine realizata de la infiintarea companiei.

Lansata in contextul luptei impotriva gripei aviare care marcheaza piata carnii de pui din octombrie 2005, campania Transavia urmareste consolidarea pozitiei producatorului din judetul Alba pe piata locala.

Pornind ca un jucator local, Transavia a inregistrat cresteri constante ale businessului, compania raportand anul trecut un profit de peste 5,5 milioane de euro si o cifra de afaceri de 40 mil. euro, fata de 20 de milioane de euro in 2004.

Aceasta crestere s-a produs, potrivit reprezentantilor companiei, in urma finalizarii unei investitii de 12 milioane de euro pentru constructia unui nou abator, inceperii productiei sub brand propriu, dar in special colaborarii cu marile lanturi de retail.

In primul trimestru din acest an, 72% din vanzarile companiei au fost realizate in lanturile internationale de retail. Potrivit informatiilor companiei, Transavia este prezenta in proportie de peste 90% in reteaua de retail din Romania, atat cu produsele refrigerate, cat si cu cele congelate.

Producatorul de carne de pasare din Alba-Iulia estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 25% fata de 2005.

Cresterea afacerilor Transavia a determinat conducerea companiei sa inceapa anul trecut un proces de rebranding cu un audit al brandului corporatist. Acest audit a fost completat cu o analiza a imaginii principalilor producatori si branduri si un studiu al obiceiurilor de consum si achizitie.

Schimbarea identitatii de marca este sustinuta si de investitii in cresterea capacitatilor de productie. Transavia a finalizat in acest an o investitie in valoare de 3 milioane de euro la o noua ferma de crestere a pasarilor si a achizitionat o alta ferma, investitii in urma carora compania va ajunge la o capacitate de productie anuala de aproximativ 30.000 de tone de carne de pasare pana in 2007.

Compania mai are in plan construirea unei fabrici de produse preparate si semipreparate din carne de pui, valoarea totala a investitiilor anuntate pentru acest an fiind de 10 milioane de euro.

In prezent, societatea are o capacitate de crestere de 1.700.000 pui pe serie, realizand 80 de tone de carne de pui pe zi, capacitatea totala de productie a abatorului fiind de 50.000 tone pe an.

Transavia a fost infiintata in anul 1991, avand capital privat romanesc. Cu activitati in sectorul de crestere a pasarilor, producerea de furaje combinate, abatorizarea si prelucrarea carnii, compania are 650 de angajati, in 13 locatii din judetul Alba si din zonele limitrofe.

Gripa aviara si concurenta neloiala a produselor din import au determinat pierderi de peste 50 mil. euro in sectorul avicol, pana la inceputul lunii mai.

De atunci, in Romania au fost semnalate peste 100 de noi focare de gripa aviara, aparitia cazurilor a trei ferme de pasari de pe platforma Codlea, Drakom Silva, Avi Prod si Pati Prod, afectand puternic vanzarile de carne de pasare. Potrivit unor estimari, in luna mai unitatile avicole au inregistrat pierderi de aproape 20 mil. euro.

Piata de produse avicole (carne de pasare si oua) s-a ridicat anul trecut la 600 de milioane de euro, in crestere cu 7-8% fata de 2004. Consumul total in sistem industrializat (fara autoconsum) a inregistrat anul trecut o crestere 19%, pana la 375.000 de tone. Importurile au acoperit in 2005 42% din piata.

Principalii producatori de carne de pasare sunt Agricola Bacau, Transavia Alba-Iulia, Agrisol International, Avicola Calarasi.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO