Companii

Tricotaje Somesul sta pe un teren de 10 mil. euro

30.01.2007, 17:36 49

Compania Tricotaje Somesul din Cluj-Napoca va finaliza pana la sfarsitul lunii aprilie lucrarile de amenajare la noua fabrica situata pe platforma industriala CUG, operatiunea de relocare fiind estimata la aproximativ 2 milioane de euro.
Reprezentantii companiei au decis sa mute activitatea de productie din locatia situata in centrul orasului pe platforma CUG, unde Tricotaje Somesul a achizitionat anul trecut o hala de 5.000 de metri patrati.
"In acest moment suntem in tratative cu mai multe companii interesate de locatie, insa deocamdata nu am luat nicio decizie. Exista posibilitatea sa ne asociem cu o firma si sa dezvoltam in parteneriat un proiect sau putem sa vindem, deoarece exista si companii care vor sa cumpere", a declarat pentru ZF Transilvania Ioan Leanca, directorul general al companiei.
Terenul aflat in proprietatea Tricotaje Somesul este cotat de companiile imobiliare clujene la 10 milioane de euro. Chiar in apropierea spatiilor companiei Tricotaje Somesul, firma Omniconstruct a construit Maestro Business Center, o cladire de birouri de clasa A, cu o suprafata construita de aproximativ 10.000 de metri patrati, in valoare de aproximativ 6 mil. euro.
De asemenea, in aceeasi zona, firma Euro Trend a demarat in 2005, lucrarile la Cluj City Center - un complex care cuprinde o cladire de birouri si spatii comerciale - investitia fiind estimata la aproximativ 10,8 mil. euro. Leanca a mai precizat ca s-a decis relocarea din cauza existentei unor spatii mari, care nu puteau fi utilizate in totalitate.
"In plus, locatia din centru nu a fost gandita pentru uz industrial si functionarea de pana acum a companiei Tricotaje Somesul in acest loc a fost oarecum improprie. Noua fabrica va dispune de conditii mai bune", a precizat directorul general al companiei. Compania clujeana estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 4,2 milioane de euro, in crestere cu 5% fata de 2006.
"Anul trecut s-a depasit un prag critic in industria de textile, iar in acest moment exista un interes tot mai mare pe piata europeana pentru produse fabricate in Europe de Est. Ne asteptam ca anul acesta sa fim nevoiti sa crestem productia", a precizat Ioan Leanca.
Acesta a mai spus ca in prezent, aproximativ 65% din vanzarile totale sunt pe piata externa, compania avand cei mai multi clienti in Franta si Germania.
In 2002, Tricotaje Somesul a lansat brandul Modo, destinat atat pietei interne, cat si celei externe.
"Chiar daca vanzarile marcii proprii merg bine, nu am renuntat deocamdata nici la activitatea de lohn, care in acest moment reprezinta aproximativ 20-25% din cifra de afaceri a companiei. Nici in urmatoarea perioada nu vom renunta la aceasta activitate deoarece avem clienti care ne-au dat comenzi ferme pentru urmatorii doi ani", a mai spus Leanca.
Pe langa proiectul de relocare a facilitatilor de productie, conducerea companiei a mai anuntat ca proiecte pentru acest an consolidarea vanzarilor pe piata interna, dar si demararea de noi colaborari cu parteneri externi.
Tricotaje Somesul a fost privatizata integral in 1995, iar 25% din actiuni apartin companiei italiene Maglificio Morgano.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO