Companii

Un Mos vinde condimente de 260 mld. lei anul acesta

19.11.2001, 00:00 606



Pentru unii apropierea senectutii este sinonima cu renuntarea, insa pentru Ion Caragui a fost momentul in care a decis ca trebuie sa faca o schimbare, asa incat a decis sa intre in afaceri. Profitand de apelativul pe care i-l adresau prietenii, datorita infatisarii sale, numele firmei nu a fost greu de ales.

Dupa noua ani, Ion Mos a devenit o firma cunoscuta nu doar pe plan local, ci si international, cu vanzari de peste 120 miliarde lei anul trecut si cu estimari de aproximativ 260 miliarde lei pentru acest an (9 mil. $).

"Practic, au fost mai multe conincidente in momentul in care ne-am decis sa deschidem firma, povesteste Eugenia Caragui, directorul general al companiei. Sotul meu, Ion, isi lasase barba pe la cincizeci de ani si incepuse sa incarunteasca, motiv pentru care prietenii ii spuneau "Mosule". In plus, strada pe care se afla sediul firmei se numea Sf. Ion Mos, asa ca s-a hotarat ca firma sa se numeasca SC Ion Mos Prod Com SRL."

Compania comercializeaza ingrediente pentru industria carnii, cum ar fi condimente, mixuri, proteine, aditivi alimentari, adjuvanti, membrane naturale si artificiale si utilaje. Clientii sai se afla atat pe plan local cat si pe plan international.

Dintre clientii locali, Caragui a mentionat Gourmet, Cris-Tim, Medeus, Angst.

Pe plan international, principalii clienti sunt Indasia din Germania, pentru care Ion Mos produce condimente gata pregatite in valoare de aproximativ 700.000 DM lunar, precum si Protein Technology International din Belgia, pentru care firma a produs aproximativ 1.000 tone de proteina de soia pana in acest moment.

Produsele de baza ale companiei sunt condimentele, care reprezinta 92% din vanzari, a mai spus Caragui.

Desi firma a debutat initial doar cu membrii familiei, in acest moment are 39 de angajati. Pe langa sediul din Bucuresti, compania mai are filiale la Chiajna, Constanta, Brasov, Targu Secuiesc, Ramnicu Valcea, Alba Iulia, Pascani, Timisoara si Baia Mare. Capitalul social al companiei a fost initial de 100.000 lei, fiind majorat ulterior la 100.200.000 lei, la care se adauga mijloacele fixe si mobile de peste 8 miliarde lei.

Pentru sarbatorile de iarna, compania a lansat un produs pentru gelatina si zarzavaturi, cu gust de vin si leber pe baza de ceapa.

"Perioada noastra buna o reprezinta lunile septembrie si octombrie, cand vanzarile cresc," a spus Caragui, fara a preciza insa care este volumul vanzarilor in aceste perioade.

"In acelasi timp, lunile cele mai slabe sunt iulie si ianuarie: iulie pentru ca atunci nu prea se consuma produse de acest gen, si ianuarie pentru ca este perioada de dupa sarbatori, cand oamenii au taiat porcul."

Materia prima folosita este, in proportie de 90% din import, din Germania, Italia, Olanda, Belgia, Franta.

In acest an, compania a realizat investitii de 8,3 miliarde lei, in principal in retehnologizare. Principalii competitori ai firmei pe segmentul de piata al condimentelor si adjuvantilor alimentari sunt Rolit si Darimex.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO