Companii

Unilever: Anul acesta investim in segmentul mediu al pietei detergentilor

16.03.2005, 00:00 75

Unilever South Central Europe (USCE), al doilea jucator pe piata detergentilor din Romania, estimata la 100 de milioane de euro pe an, a anuntat ca anul acesta se va concentra pe segmentul de piata mediu, cu marca Dero.


"Vrem sa abordam piata treptat, nu toate segmentele deodata. Unilever are in portofoliu trei branduri de detergenti - Dero, Omo si Bona, dar pana acum ne-am concentrat mai mult pe marca Dero, destinata consumatorilor cu venituri medii", a spus Alexandra Gatej, director de marketing USCE.


Cu cele trei marci de detergenti Ariel, Tide si Bonux, Procter & Gamble a ajuns la o cota de peste 50% din piata detergentilor din Romania. Alti competitori sunt Henkel (Persil, Perwoll) si Interstar (Rivex, Snow).


Marca Dero, apartinand Unilever, a urcat anul trecut cu 3 puncte procentuale, ajungand la o cota de piata in volum de 25%, potrivit datelor furnizate de companie, care citeaza ACNielsen.


"Anul trecut am devenit lideri de piata in volum, iar pentru 2005 ne-am propus crestere peste media pietei pentru Dero, astfel incat sa ne mentinem pozitia", a spus Gatej.


Unilever produce cele trei marci de detergenti la fabrica Dero de la Ploiesti pe care a cumparat-o in 1995.


Compania exporta detergenti produsi la Ploiesti atat in Europa Centrala si de Est, cat si in Europa de Vest.


Consumul de detergenti din Romania a fost sustinut in ultimii ani de cresterea pietei masinilor de spalat automate, stimulata la randul ei de accesul mai usor la credite de consum.


"Detergentii sunt cea mai matura categorie din intreaga piata a bunurilor de larg consum, in sensul ca gradul de penetrare al produsului este foarte mare, de peste 70%. Anul trecut, consumul de detergenti din Romania s-a ridicat la circa 100 de milioane de euro", a spus Gatej, care anticipeaza pentru acest an o crestere de circa 5% a pietei.


Cifra de afaceri totala a companiei pe piata romaneasca s-a cifrat la 95 de milioane de euro, anul trecut, iar pentru acest an se asteapta depasirea pragului de 100 mil.euro.


"Piata de bunuri de larg consum va creste anul acesta, dar nu va fi o crestere spectaculoasa, intrucat consumatorii au alte prioritati, cum ar fi achizitiile de automobile, case", crede Gatej. Ea considera ca cele mai dinamice segmente ale pietei FMCG vor fi produsele de ingrijit locuinta, produsele pentru ingrijirea parului, cremele de fata.


"Detergentii sunt o piata matura, iar cresterea va fi sustinuta de diversificarea gamelor de produse", a mai afirmat Gatej, cu ocazia relansarii subgamei Dero 2 in 1 intr-o noua varianta, cu aloe vera. Pentru promovarea noului produs, compania va lansa o campanie de publicitate, spotul TV fiind realizat de agentia BBH. Unilever este al doilea mare investitor in publicitate din Romania, dupa Procter & Gamble, cu sume brute (rate card) de peste 80 mil.euro pe an.


Compania activeaza in 18 segmente ale pietei bunurilor de larg consum si lanseaza in medie un produs nou pe saptamana. Anul trecut, compania a lansat pe piata romaneasca 25 de produse noi pe piata de bunuri pentru ingrijire personala si 33 de produse noi in piata alimentara.


Unilever si-a stabilit centrul regional al afacerilor din Balcani in Romania, unde are trei fabrici - de detergenti, de margarina (Delma, Rama) si de condimente si sosuri (Knorr). Compania si-a crescut anul trecut miza in regiune, operand o majorare a capitalului social cu 11 milioane de euro pentru USCE.


La nivel international, Unilever a avut anul trecut vanzari de 43 de miliarde de euro.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO