Companii

Ursus Premium se relanseaza cu 4 milioane de euro

Ursus Premium se relanseaza cu 4 milioane de euro

Cezar Dumitru: Detinem 50% din piata premium

30.06.2006, 19:30 82

Ursus Breweries, al doilea producator de bere de pe piata romaneasca investeste in acest an aproximativ patru milioane de euro in promovarea unui nou ambalaj pentru marca Ursus.
Compania, subsidiara a gigantului SABMiller, a alocat aproximativ 200.000 de euro pentru schimbarea designului sticlei si al etichetei, restul de 3,8 milioane de euro (valori rate-card, fara discounturi) fiind destinati campaniei de comunicare.
"Noua sticla ar trebui sa ne intareasca pozitia pe segmentul premium, din care Ursus detine o cota de 50%", a declarat Cezar Dumitru, Senior Brand Manager Ursus.
Ursus Breweries isi distribuie produsele atat la nivel local cat si in tarile unde exista comunitati de romani, printre care Spania, Italia si Statele Unite ale Americii, si detine 23% din piata totala a berii in Romania. In prezent, capacitatea totala de productie a companiei se ridica la 3,2 milioane de hectolitri, dar conducerea preconizeaza o majorare a volumului.
"Pana in toamna, mai exact in octombrie, avem in vedere o crestere a volumului pana la 3,9 milioane de hectolitri", a spus Dumitru.
Ursus a raportat anul trecut un profit brut de 19,2 mil. euro, fata de 10,6 mil. euro in 2004 si o cifra de afaceri de 148,1 mil. euro, fata de 88 mil. euro din 2004.
In anul fiscal trecut (perioada aprilie 2005-martie 2006) vanzarile filialei locale a SABMiller au crescut cu doar 5% in volum, ca urmare a unei limitari a capacitatilor de productie, in special pe segmentul berii la PET.
Pentru a tine pasul cu ritmul de crestere al pietei, Ursus Breweries deruleaza in acest an o investitie de 30 de milioane de dolari (25 mil. euro) in cadrul fabricii de la Buzau, prima achizitionata de SABMiller in Romania.
Investitia se afla in planurile companiei inca din 2005 si urmareste reducerea costurilor de transport prin apropierea centrelor de productie de cele de consum, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor.
La Buzau, unde in acest moment Ursus Breweries produce Timisoreana Lux si Ursus Premium, va incepe si productia marcilor Ciucas, Stejar si Peroni.
Pana acum, compania a investit peste 25 de milioane de euro in centrele de productie, excluzand achizitiile. Primele investitii au fost facute la Cluj, care este cea mai importanta fabrica a grupului, apoi la Timisoara, fabrica ce a necesitat investitii importante pentru a atinge standardele companiei mama.
Filiala locala a SABMiller, numarul doi pe piata mondiala, a continuat sa se concentreze pe branduri locale, in special pe Ursus Premium care a inregistrat o crestere de 9% anul trecut (aprilie 2005-martie 2006) fata de 2004.
Potrivit informatiilor grupului, Timisoreana a inregistrat anul trecut cel mai puternic ritm de crestere, de 48%, odata cu largirea retelei de distributie.
Compania va continua in acest an investitiile in promovarea brandului Peroni, reprezentantii companiei spunand ca ar putea lua in calcul importul altor branduri din portofoliul international al SABMiller, daca piata o va cere. Din portofoliul Ursus Breweries fac parte trei dintre cele mai cunoscute marci de bere de pe piata locala: Ursus, Timisoreana si Ciucas. Alaturi de acestea, compania mai produce Peroni si Stejar Strong Beer si importa marca Pilsner Urquel.
Anul trecut, consumul de bere a crescut cu 4,7% pana la 15,2 milioane de hectolitri, pe baza cresterii cu 43,5% a vanzarilor de bere la PET, fata de 2004. In urma acestei evolutii, berea la PET detinea la sfarsitul lui 2005 mai mult de o treime din piata.
Cresterea consumului pe segmentul berii la PET, cumulata cu o scadere a vanzarilor de bere la sticla si la cutie si cu o evolutie constanta a berii la halba determina ca valoarea pietei sa ramana in jurul valorii de 600 de milioane de euro, la fel ca in 2004. Cei mai importanti jucatori din piata sunt Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew, European Drinks, URBB si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO