Companii

Vaca nebuna ne indeamna spre carnea de porc

19.03.2001, 00:00 23



Cel mai mare lant de restaurante de tip fast-food din lume, McDonald's, incearca sa spulbere neincrederea clientilor sai, prin lansarea de noi produse care nu contin carne de vita, pentru a evita problemele legate de maladia vacii nebune care a panicat consumatorii europeni, relateaza Financial Times.

Recent, corporatia a lansat, in mai multe state europene, produsul "McToast", un sandwich care contine sunca de porc si branza, pentru a preveni scaderea abrupta a vanzarilor din intreaga lume.

La sfarsitul saptamanii trecute, McDonald's a anuntat ca rezultatele financiare ale companiei, atat cele din primul trimestru, cat si pe ansamblul anului, vor fi mai mici decat estimarile analistilor.

Principala cauza a acestei scaderi este panica declansata in Europa de cele doua maladii care afecteaza animalele, encefalopatia bovina spongiforma (boala vacii nebune) si febra aftoasa.

McDonald's nu a fost afectata doar de problemele de pe piata europeana, desi pe aceasta piata corporatia realizeaza un sfert din vanzari si aproximativ o treime din profitul sau.

Rezultatele financiare ale concernului american au avut de suferit si pe piata din Statele Unite, datorita unei concurente foarte puternice. Nici cursul de schimb valutar nu a avantajat profitul McDonald's, in conditiile in care euro s-a depreciat in raport cu dolarul.

McToast este prezent si pe piata din Romania de aproape doua saptamani. Cristian Savu, director de relatii publice si comunicare in cadrul McDonald's Romania, a declarat pentru Ziarul Financiar ca lansarea acestui produs face parte din politica de diversificare a ofertei. El a sustinut ca psihoza din Europa nu a influentat decizia diviziei romane.

"Aparitia unor noi produse este analizata cu 8 luni inainte de lansarea efectiva pe piata, iar McToast evidentiaza preferinta romanilor pentru carnea de porc, neavand nici o legatura cu boala vacii nebune.

"Produsele pe baza de carne de pui sau peste au avut un real succes, astfel ca McDonald's va continua sa-si diversifice oferta, incercand sa atraga cat mai multi clienti, prin introducerea de produse noi, in concordanta cu preferintele culinare ale romanilor, bazate atat pe carne de porc, cat si pe carne de vita" a adaugat Savu.

"Populatia are incredere in normele si standardele impuse de McDonald's, care sunt mult mai inalte decat cele cerute de autoritatile din Romania" a afirmat oficialul companiei.

In Romania, temerile legate de aceasta maladie nu au fost atat de pronuntate ca in restul Europei, cu toate ca problema a fost mult exagerata.

"Materiile prime folosite de restaurantele McDonald's din Romania sunt 100% produse de companii romane si clientii au avut o reactie mai mult decat pozitiva in momentul in care i-am informat in legatura cu provenienta carnii din produsele noastre", a adaugat Savu.

Cu toate ca rezultatele financiare din Europa au avut de suferit, vanzarile din Romania au depasit toate estimarile firmei. Prognozele privind evolutia vanzarilor din acest an sunt foarte ambitioase, dar depind in mare masura de evolutia climatului economico-social.

"Prioritatea numarul 1 a noastra este siguranta calitatii produselor, iar conlucrarea cu autoritatile romane se desfasoara in cele mai bune conditii", a conchis Savu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO