Carpatcement Holding, subsidiara locala a grupului germanHeidelbergCement, a inregistrat in primele noua luni o scadere de16% a vanzarilor in volum comparativ cu perioada similara a anuluitrecut, insa pe intregul an vanzarile vor scadea cu 20%, pana la235 mil. euro, potrivit raportului trimestrial al grupului.
Preturile medii au crescut anul acesta dupa ce compania a introdusnoi tipuri de produse mai scumpe si a vandut mai mult ciment lasac, care are un pret mai ridicat. Cu toate acestea, germaniimentin estimarile facute recent prin care businessul total -ciment, agregate, betoane - va inregistra o scadere de 30% in euroanul acesta, din cauza diminuarii investitiilor nonrezidentiale(birouri, proiecte comerciale, logistice sau hoteluri) si anumarului redus de proiecte de infrastructura.
Vanzarile de ciment din Romania au avut o pondere de 4,3% in cifrade afaceri totala a grupului din operatiunile cu ciment in perioadaianuarie-septembrie, echivalentul a 2,6 milioane de tone, daca luamin calcul ca grupul a vandut in primele noua luni 59 milioane detone de ciment. De altfel, divizia locala a realizat vanzarisimilare cu cele din Polonia, o piata de doua ori mai mare decatcea romaneasca.
Carpatcement Holding a alocat anul acesta 60 milioane de europentru dublarea capacitatilor de productie pana la 4,5 milioane detone pe an, avand in vedere ca anul trecut nu a facut fata cereriide pe piata.
HeidelbergCement, care a intrat pe piata locala in 1998, detinetrei fabrici de ciment pe piata locala - la Bicaz, Fieni si Deva.La nivel de grup, cifra de afaceri s-a situat la 8,4 miliarde deeuro in perioada ianuarie-septembrie, cu 22,4% mai redusa decat inintervalul similar din 2008. Profitul net a coborat de la douamiliarde de euro in primele noua luni ale anului trecut la 522 mil.euro. In volum, vanzarile de ciment si clincher au scazut cu 14%,la 59 de milioane de tone.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels