Companii

Vanzarile de Cialis vor depasi un milion de dolari in acest an, spune Eli Lilly

18.11.2004, 00:00 16

Compania farmaceutica americana Eli Lilly estimeaza un nivel al vanzarilor de 30 milioane de dolari pentru sfarsitul anului, in crestere cu 30% fata de anul trecut.
"In viitorul apropiat, planurile Eli Lilly nu prevad deschiderea unor linii de productie noi, ci ne vom orienta catre parteneriate cu producatorii locali", a afirmat Radu Rasinar, director de marketing la Eli Lilly pentru operatiunile din Romania si Bulgaria.
Cifra de afaceri a companiei pe primele noua luni ale anului   s-a ridicat la peste 20 milioane de dolari, conform lui Rasinar. "Trendul de crestere se va pastra si anul viitor, cand preconizam o crestere cu 30% a afacerilor", a adaugat acesta. Cota de piata dupa primele noua luni a Eli Lilly a fost de 3%, ocupand pozitia a zecea in topul companiilor farmaceutice din Romania, conform studiilor Cegedim.
Cresterea afacerilor Eli Lilly s-a datorat, in principal, lansarii noilor produse si eficientizarii politicii de marketing a companiei, dar si anului bun, in general, pe care l-a avut industria farmaceutica, a spus directorul de marketing de la Eli Lilly.
Portofoliul de produse al Eli Lilly cuprinde in exclusivitate produse sub patent (originale), politica companiei fiind indreptata spre dezvoltarea de medicamente inovative, care tintesc varful clasei din care fac parte. Produsele farmaceutice din portofoliul companiei prezente pe piata romaneasca, sunt destinate tratamentului diabetului, osteoporozei sau cancerului, precum si deficientelor de atentie sau disfunctiei erectile (DE).
De la inceputul anului, compania americana a inregistrat vanzari de peste 0,8 milioane de dolari, la preturi finale, pentru Cialis, medicament pentru tratamentul DE. Pana la sfarsitul anului, vanzarile acestei categorii vor atinge 1 milion de dolari. "Piata produselor destinate tratarii DE va depasi 3 milioane de dolari (preturi fara adaosurile distribuitorilor si retailerilor) anul acesta, in crestere cu 90-100%, iar vanzarile de Cialis au crescut cu pana la 200% raportat la anul trecut", a declarat Rasinar. Pentru anul viitor, oficialul Eli Lilly estimeaza ca piata produselor destinate DE va creste cu peste 50%.
Principala cauza a acestei cresteri o reprezinta accesul mai facil la informatie al potentialilor pacienti, in opinia lui Rasinar. "Daca acum cativa ani, doar 1% din pacientii care sufereau de DE beneficiau de tratament corespunzator, iar numarul acestora a crescut vertiginos", este de parere Rasinar.
In prezent, pe aceasta piata sunt prezente 3 companii: GlaxoSmithKline cu Levitra, Pfizer cu Viagra si Eli Lilly cu Cialis. Viagra a detinut aproape 100% din piata pana la lansarea produsului Eli Lilly, Cialis, in vara anului trecut. Spre deosebire de produsele competitorilor, Cialis are o durata de durata de actiune de pana la 36 de ore, conform oficialilor Eli Lilly.
Piata medicamentelor va atinge anul acesta o valoare de peste un miliard dolari, valoare exprimata in preturile consumatorilor finali, iar in 2005 va creste cu cel putin 10%. Cauza acestei cresteri este buna finantare a sistemului, a mai spus Rasinar. Anul trecut, fara adaosurile retailerilor (la preturi de distribuitor), piata a avut un nivel de 675 milioane de dolari, iar cu adaosuri 850 milioane de dolari.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO