Companii

Vânzările grupului german Henkel au crescut cu aproape 5% în primul trimestru din acest an

Autor: Andreea Mindrila

09.05.2012, 15:28 213

Vânzările grupului german Henkel au fost de 4.008 milioane euro în primul trimestru din acest an, în creştere cu 4,8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Organic, după luarea în considerare a impactului cursului valutar şi a achiziţiilor/vânzărilor, vânzările au crescut cu 4,7 procente.

Toate diviziile companiei au contribuit la obţinerea acestor rezultate. Divizia Detergenţi & Produse pentru îngrijirea locuinţei a raportat o creştere organică a vânzărilor de 4,5%, pentru divizia Produse cosmetice/de toaletă avansul a fost de 4% iar în ceea ce priveşte divizia Adezivi Tehnologii, creşterea a fost de 5,6%.

Profitul operaţional ajustat a crescut cu 16,6%, de la 473 milioane euro la 551 milioane euro în primele trei luni ale acestui an.

"Henkel a început bine anul fiscal, în ciuda contextului dificil şi a volatilităţii pieţelor. Am realizat o creştere organică a vânzărilor şi ne-am îmbunătăţit profitabilitatea. Toate diviziile au contribuit la obţinerea acestor rezultate iar pieţele emergente au avut, din nou, evoluţii bune. Pornind de la aceste premise, suntem încrezători că ne vom atinge obiectivele stabilite pentru anul 2012" declară CEO-ul Henkel, Kasper Rorsted.

Henkel Group se aşteaptă să raporteze creşteri ale vânzărilor între 3% şi 5% în anul fiscal 2012. Compania estimează că vânzările diviziilor de bunuri de consum vor păstra tendinţa pozitivă din ultimul timp, cu o uşoară creştere de ordinul unei cifre, în timp ce pentru divizia Adezivi Tehnologii, Henkel preconizează o creştere puţin mai mare a vânzărilor.

Henkel România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de bunuri de larg consum, a terminat anul trecut cu afaceri de 542 mil. lei (130 mil. euro), în scădere cu circa trei procente comparativ cu anul anterior. Valoarea este similară celei din 2010, când afacerile s-au situat la nivelul de 133 milioane euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO