Companii

Vanzarile Oriflame: plus 13%, spre o tinta anuala de 26 mil. euro

30.06.2004, 00:00 65



Oriflame Romania, filiala producatorului suedez de cosmetice, a inregistrat o crestere cu 13% a vanzarilor pe primul trimestru al acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a spus Monica Tatoiu, directoarea companiei.



"Cresterea vanzarilor de pe primul trimestru se datoreaza lansarii de produse noi, in special pe segmentul de ingrijire a pielii, cum ar fi Time Reverse, Skin Quencher, Aromacare, precum si cresterii brand-awareness-ului (recunoasterii marcii - n.red)", sustine Tatoiu.



Pentru intregul an 2004, conducerea companiei si-a fixat o cifra de afaceri de 26 de milioane de euro, in crestere cu circa 18% fata de anul 2003, cand a fost de aproape 22 milioane de euro.



Anul trecut, compania Oriflame a avut o crestere de numai 3% fata de anul precedent, ceea ce facut ca acesta sa fie unul dintre cei mai slabi ani de la intrarea pe piata a companiei.



Rata profitului operational a fost anul trecut de 6%, insa pierderea fiscala a fost de 23 de miliarde de lei, cauzata de cursul nefavorabil leu/euro.



Reprezentantii companiei au pus aceasta crestere lenta pe seama puterii de cumparare slabe si a exploziei de anul trecut a achizitiilor de electronice si electrocasnice in rate care au diminuat veniturile disponibile ale populatiei.



"Puterea de cumparare a crescut anul acesta. In primul trimestru al acestui an cea mai mare crestere au inregistrat-o vanzarile de parfumuri, urmat de produse pentru ingrijirea pielii si de produsele de machiaj. Vrem sa continuam extinderea gamei de ingijire a pielii si de asemenea vom avea si lansarea parfului Sollinden sustinut de casa regala suedeza", a mai adaugat Tatoiu, care a candidat si la Primaria Generala a capitalei.



Momentan, Oriflame Romania are un centru de distributie national la Bucuresti, in regiunea Baneasa, pe o suprafata de 3.800 de mp, alaturi de care mai detine un teren de 4.000 de mp.



Compania, care distribuie cosmetice prin intermediul vanzarilor directe, pregateste o investitie de 2,5-3 mil. euro, intr-un centru de distributie in vestul tarii.



Oriflame Romania are in jur de 100 de angajati directi, iar investitia in noul centru de distributie ar mai putea intre 40 si 50 de noi locuri de munca. Numarul distribuitorilor depeseste 2.000 de persoane.



Produsele Oriflame comercializate in Romania sunt fabricate in Suedia sau in Polonia, iar anul acesta compania a inceput constructia unei fabrici in Rusia.



Piata cosmeticelor din Romania se ridica la circa 200 de miliaone de euro pe an. Principalii concurenti ai companiei Oriflame sunt Avon, L'Oreal, Beiersdorf, Romsar.



Avon Romania a inregistrat o crestere cu 30% in dolari (15% in euro) a vanzarilor pe primul trimestru al acestui an fata aceeasi perioada a anului trecut, potrivit lui Srdjan Mijuskovic, directorul general al companiei. Anul trecut compania a avut vanzari de 67,8 milioane de dolari, iar anul acesta ar putea ajunge la circa 80 de miliaone de dolari.



La randul sau, Beiersdorf Romania si-a propus o crestere de peste 10% anul acesta, si o cifra de afaceri intre 19 si 20 de milioane de euro.



Majoritatea produselor cosmetice provin din import, singurii producatori locali importanti fiind companiile Elmiplant si Gerovital.



Compania suedeza Oriflame a fost fondata de Robert si Jonas Jochnick, in 1967. Anul trecut, Oriflame International, care este in proces de listare la bursa din Stockholm, a avut vanzari de 544 mil.euro si un profit brut de 106 mil.euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO