Companii

Vanzarile Renault scad pe o piata in crestere

Vanzarile Renault scad pe o piata in crestere

Mazda 2 costa de la 9.990 de euro cu TVA inclusa, in primele trei luni fiind vandute 69 de unitati

09.04.2008, 19:36 14

Vanzarile Mazda s-au apreciat cu 545% in primele trei luni ale acestui an, la 626 de unitati. Mazda3, modelul compact al gamei, a inregistrat vanzarile cele mai ridicate, de 136 de unitati, urmat de cel de clasa mica, Mazda2, cu 69 de unitati si SUV-ul CX-7.
Gama constructorului japonez a fost completata in ultimele luni de noile generatii ale modelelor Mazda2, Mazda6 si de monovolumul Mazda5 facelift.
Renault, cea mai bine vanduta marca de import in ultimii ani, a inregistrat o usoara scadere a numarului de masini comercializate de 3%, pana la 5.623 de unitati. Cel mai bine vandut model a fost in continuare sedanul de clasa mica Symbol cu 2.215 unitati. Laguna III, modelul de clasa medie lansat luna trecuta de constructorul francez pe piata locala, a inregistrat vanzari de peste 114 unitati, in contextul in care obiectivul pentru intreg anul este de 900 de automobile.
"Modelul Laguna III abia a fost lansat pe piata, in timp ce Megane si Clio, 'locomotivele' marcii Renault, au ajuns la maturitate si, implicit, spre final de cariera", a spus Stroe.
Dintre marcile de volum cea mai ridicata crestere a fost inregistrata de Fiat, ale carui vanzari s-au apreciat cu peste 72%, la aproape 4.000 de unitati. Cel mai bine vandut Fiat a fost Grande Punto, modelul de clasa mica al constructorului, cu 329 de unitati, urmat de compactele Linea si Bravo, in timp ce Sedici, automobilul de teren de clasa mica, s-a comercializat in 60 de exemplare.
"Cresterea accelerata a Fiat era previzibila, avand in vedere perioada lunga de timp in care vanzarile au fost scazute. O contributie importanta a avut-o si lansarea de noi modele", a a declarat Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania si vicepresedinte al Automobile Dacia.
Vanzarile Toyota, cea mai bine vanduta marca japoneza de pe piata locala, s-au apreciat cu aproape 46%, la 2.761 de unitati. "Preferintele clientelei locale pentru Toyota este inclusiv determinata de faptul ca aceasta este, potrivit studiilor internationale, una dintre cele mai fiabile marci. In plus, repozitionarea preturilor automobilelor Toyota le-a facut mai accesibile", a subliniat Stroe.
Cele mai bine vandute modele ale marcii pe piata locala in primele trei luni au fost Avensis, modelul de clasa medie al constructorului, cu 538 de unitati, urmat de Yaris cu 523 de automobile si Corolla, sedanul compact al marcii, cu 435 de modele.
Potrivit declaratiilor anterioare ale lui Mihai Bordeanu, directorul comercial al Toyota Romania, vanzarile companiei se vor aprecia anul acesta cu peste 30%, la aproximativ 14.000 de unitati. Reteaua de distributie a Toyota este alcatuita din 15 dealeri care detin 23 de locatii.
Oficialii APIA estimeaza pentru acest an o crestere a pietei auto de 5%, in timp ce importurile s-ar putea aprecia cu 15%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO