Companii

Vanzarile Ursus trec de 300 mil. euro, iar compania anunta o cota de piata similara cu Heineken

Vanzarile Ursus trec de 300 mil. euro, iar compania anunta o cota de piata similara cu Heineken

Stephan Maria Weber, presedintele Ursus

14.05.2009, 18:37 109

"In anul fiscal precedent am castigat 4,6% din piata locala a berii si am ajuns sa detinem astfel o cota de piata de 29%. De asemenea, am crescut numarul de branduri vandute in ambalajele de tip PET si doza din portofoliului nostru si am acordat o mai mare atentie distributiei din retail", a spus Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries.

Heineken Romania, cel mai important competitor al Ursus pe piata locala, a anuntat cu putin timp in urma ca detine 29% din piata berii, impreuna cu Bere Mures - companie preluata in 2008, citand insa studiile unei companiei de cercetare, The Nielsen Company.
 
Trei marci cu un avans de peste 25%
Volumele vandute de Ursus Breweries s-au majorat in anul fiscal trecut cu 18%, la aproape 5,9 milioane de hectolitri, in timp ce in valoare avansul a fost de 27% in lei. Rezultatele companiei ar putea fi insa chiar mai mari pe anul calendaristic 2008, tinand cont ca cifrele obtinute in anul fiscal trecut au cuprins sase luni de avans usor sau chiar scadere a pietei. Reprezentantii Ursus nu au dorit sa precizeze cifra de afaceri raportata in anul calendaristic, insa potrivit estimarilor ZF acest rezultat se situeaza in jurul a 320 de milioane de euro.
Spre comparatie, Heineken a raportat in 2008 o cifra de afaceri neta de 225 mil. euro, fara a comunica volumele vandute.
Potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, cea mai mare crestere a fost inregistrata in perioada aprilie 2008-martie 2009 de Peroni, cu 60%, brand urmat de Ursus, cu 36%, si Timisoreana, cu 27%.
"In perioada anului nostru fiscal piata berii a crescut cu doar 3%, in conditiile in care in ultimele doua trimestre a scazut cu aproape 4-5%. In perioada aprilie 2009-martie 2010, ne putem astepta ca piata sa stagneze sau chiar sa inregistreze scaderi. Trebuie sa vedem cum isi va reveni economia si cum vor evolua vanzarile de bere din aceasta vara", a spus Weber.
 Ursus Breweries intentioneaza de asemenea sa opreasca anul acesta productia in cadrul fabricii Bere Azuga. 
 
Angajatii fabricii de bere Azuga vor fi disponibilizati
"Starea tehnica a fabricii este sub standardele Ursus Breweries. Capacitatea de productie este mica si fara posibilitate de crestere pe viitor pentru a sustine extinderea distributiei marcii Bere Azuga la nivel national", a explicat presedintele Ursus Breweries.
Potrivit lui Weber, cei aproximativ 180 de angajati ai fabricii Bere Azuga vor intra in somaj tehnic si li se vor acorda intre 10 si 20 de salarii compensatorii in functie de vechime si recalificare, cat si sprijin pentru reorientare profesionala. De asemenea, marca Bere Azuga va incepe sa fie produsa in toate cele patru fabrici ale Ursus Breweries, din Buzau, Cluj, Brasov si Timisoara.
"In ultimele trei luni am lucrat la o noua pozitionare a brandului Bere Azuga si incepand de saptamana aceasta va fi prezent pe rafturile magazinelor cu noul ambalaj", a afirmat Weber. El a adaugat ca brandul, care in urmatoarele luni va avea distributie nationala, va fi situat pe segmentul economic si va avea o campanie de promovare similara ca valoare celei de care a beneficiat brandul Stejar in 2008.
 Weber sustine ca inca nu s-a luat nicio decizie cu privire la linia de apa minerala care functiona in cadrul fabricii Bere Azuga, dar ca situatia definitiva a fabricii va fi decisa in urma Adunarii Actionarilor de la mijlocul lunii iunie a acestui an.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO