Companii

Verestoy a incasat 4 mil. euro pentru 10% din Hungastro si investeste pe Bursa

07.09.2007, 18:01 42

Compania de tichete de masa Accor Services va fuziona in acest an cu Hungastro, dupa ce a cumparat un pachet de 10% din actiunile companiei de la senatorul UDMR Attila Verestoy, pentru circa 4 mil. euro. In urma acestei tranzactii senatorul UDMR a iesit din afacerea cu tichete de masa.
"Dupa plata impozitului de 16%, mi-au ramas circa 3,3 mil. euro din aceasta tranzactie. Am iesit din actionariatul companiei, pentru ca atacurile politice la adresa mea daunau afacerii. De mai multi ani investesc in afaceri mai la vedere, pe Bursa din Romania, dar si din alte tari", a declarat pentru ZF Attila Verestoy, fondatorul Hungastro. Compania Hungastro, cu sediul in Sfantu Gheorghe, a intrat pe piata in anul 2000, fiind la acea data singurul competitor al celor doi mari jucatori de talie internationala Accor Services si SodexhoPass. In 2005, grupul francez Accor a cumparat 51% din actiunile Hungastro, companie cu un portofoliu mare de clienti din zona Ardealului. Francezii au ajuns, treptat, sa detina 100% din Hungastro, companie care in prezent este al treilea mare jucator pe piata de profil.
"Achizitia pachetului ramas de actiuni Hungastro a fost pentru grupul Accor o decizie fireasca pentru a facilita fuziunea si integrarea celor doua operatiuni locale. Proiectul de fuziune a fost depus in luna iulie 2007, urmand a intra in vigoare in trimestrul patru al acestui an", a precizat Emmanuel Malan, directorul general al Accor Services Romania. In prezent, Accor Services mizeaza pe segmentele nedezvoltate ale pietei de profil, cele de tichete cadou, de cresa sau de ingrijiri medicale, care i-ar putea aduce cresteri de 30%.
"In viitor, estimam o mentinere a numarului de companii-client in ce priveste tichetele de masa, insotita de o crestere de 30% a numarului companiilor care achizitioneaza celelalte tipuri de tichete", a spus Emmanuel Malan.
El estimeaza pentru acest an rezultate financiare similare cu cele inregistrate in 2006, mizand astfel pe venituri de aproximativ 23 mil. euro. Anul trecut, profitul net al companiei s-a ridicat la circa 16,6 mil. euro. Accor Services are in prezent 25.000 de clienti companii si un milion de utilizatori ai tichetelor de masa, de cadouri, de cresa si de ingrijiri medicale.
"In segmentul tichetelor de masa, care este majoritar ca pondere in industria tichetelor de servicii, piata este deja matura, astfel ca principalele directii de dezvoltare privesc tichetele de cadouri, precum si produsele nou-lansate de Accor Services in Romania (tichete de cresa si tichete de ingrijiri medicale)", a explicat Emmanuel Malan.
Sistemul de tichete de masa a fost lansat in perioada 1998-1999, iar principalii jucatori pe piata tichetelor de masa sunt in prezent Accor Services, SodexhoPass, International Financial Services (Bon Appetit) si Cheque Dejeuner.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO