Companii

Vincon a vandut de 14,5 mil. euro in 2002

16.04.2003, 00:00 152

Producatorul de vinuri Vincon Vrancea a avut anul trecut o cifra de afaceri in crestere cu 50% fata de 2001, a declarat directorul media al companiei Vlad Sanders. Conform statisticilor Ministerului de Finante, in 2001 compania a avut o cifra de afaceri de 9,7 milioane euro, ceea ce inseamna ca anul trecut Vincon a avut o cifra de afaceri de aproximativ 14,5 milioane euro. Tot in 2001, profitul net al companiei a fost de 56.100 euro.
Sanders nu a precizat care a fost investitia in lansarea noii game, insa a afirmat ca bugetul alocat publicitatii va fi anul acesta net superior celui din 2002, adica de ordinul a catorva "sute de mii de dolari."
"Este primul an in care alocam un buget de promovare serios, pana acum ne-am facut publicitate ici-colo, dar in urma unor studii de piata pe care le-am efectuat am hotarat sa devenim si noi mai profesionisti," a spus Sanders.
Noua gama cuprinde soiuri de vin dulce si demidulce din anii 2000, respectiv 2002, ca Galbena de Odobesti, Muscat Ottonel, Tamaioasa Romaneasca, Grasa, Sarba, Busuioaca de Bohotin si Pinot Noir.
Vinurile din aceasta gama se distribuie la nivel national, atat prin intermediul companiei Vincon Distribution, care distribuie exclusiv produsele Vincon, cat si prin intermediul distribuitorilor autorizati. Reprezentantul companiei nu a precizat care este tinta vanzarilor pentru noua gama in acest an.
Sanders a spus ca proaspata campanie mizeaza pe setea de vinuri dulci a romanilor. Conform unor studii citate de companie, in Romania se consuma vin alb in proportie de 75%-80%, iar vin rosu in proportie de 20-25%, iar din punct de vedere al gustului, consumatorii prefera vinul dulce si demidulce in proportie de 60%-65%, iar restul sec si demisec.
Anul trecut, o serie de companii autohtone au incercat sa adapteze gustul consumatorilor la tendintele de pe plan international, promovand soiuri de vin sec. Dar cum gusturile nu se discuta, companiile s-au executat si, facand la loc comanda, si-au dat seama ca totusi grosul vanzarilor il constituie tot vinurile dulci si demidulci. Ca urmare, Vincon a lansat recent o noua gama de vinuri, intitulata "Vita romaneasca", are cuprinde vinrui dulci si demidulci.
Vincon are o cota de piata 18% din punct de vedere valoric, iar din punct de vedere al volumului, compania are o cota de 18,5% din piata. Conform unor studii, Vie Vin Murfatlat este lider de piata din punct de vedere valoric, urmata de Jidvei, Vincon si Cotnari. Din punct de vedere al volumului, Vincon se situeaza pe primul loc, urmata de Vie Vin Murfatlar, Jidvei si Cotnari.
Pe primul trimestru al anului, Sanders afirma ca Vincon si-a depasit targetul pe care si l-a propus, fara a preciza insa o valoare.
Compania isi concentreaza vanzarile in special pe segmentul premium, care reprezinta circa 40% din vanzari. Pe acest segment, compania este prezenta cu gamele Beciul Domnesc (cinci soiuri de vinuri rosii) si Domeniile Vincon (sase soiuri de vinuri albe).
Vincon Vrancea detine podgorii proprii si totodata cumpara struguri de pe cel mai mare areal viticol din Romania, care insumeaza 27.500 de hectare:  podgoriile Odobesti, Cotesti si Panciu.
Principalii actionari ai companiei sunt Luchi Georgescu, care este totodata si presedintele consiliului administrativ si fotbalistul Gica Popescu.
Anul trecut, companiile implicate in fabricarea bauturilor alcoolice din Romania a fost de aproximativ 544 milioane dolari, cu un profit brut de 12 milioane de dolari, conform datelor Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV). Productia de vin cu denumire de origine controlata s-a ridicat la 312.000 hectolitri, circa 14% din productia totala de vin nobil. 
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO