Companii

Vremuri grele pentru producatorii de automobile de lux

13.12.2002, 00:00 10

Vanzarile de automobile vest-europene au scazut cu 6,2% in noiembrie, consumatorii evitand, pentru a doua luna consecutiv, marcile de lux si modelele nepopulare ale Fiat, pe fondul stagnarii cresterii economice si a cresterii ratei somajului.
Vanzarile marcii BMW a Bayerische Motoren Werke au scazut cu 16%, conform declaratiilor Asociatiei Producatorilor Europeni de Automobile (ACEA). Vanzarile DaimlerChrysler au scazut cu 6,7%, scadere determinata in mare parte de reducerea cu 8,6% a livrarilor diviziei de automobile de lux Mercedes-Benz. Vanzarile Fiat au inregistrat un declin de 22%.
Cele doua 12 tari membre ale Uniunii Europene vor inregistra cel mai lent ritm de crestere economica din ultimii noua ani in anul 2002, a declarat Comisia Europeana luna trecuta. Intentia exprimata de Germania, tara cu cea mai mare economie din regiune, de a majora impozitul asupra companiilor producatoare de automobile cu 50% va afecta producatorii de automobile de lux in cea mai mare masura, au declarat analistii.
"Inscrierea pe o tendinta descrescatoare a producatorilor de automobile de lux este acum foarte clara," a declarat Patrick Juchemich, analist in cadrul Sal Oppenheim. "Daca aceasta tendinta va continua si anul viitor depinde de impozitul asupra companiilor producatoare de automobile".
BMW a fost afectata de scaderea cererii pentru modelele din seria 5. Compania va introduce o noua versiune a acestui automobil anul viitor, la un pret cuprins intre 32.600 si 54.200 euro.
Volumul vanzarilor Fiat a scazut pana la 82.031 automobile in noiembrie, pe fondul scaderii cererii pentru modelele Stilo si Punto.  Vanzarile inregistrate de companiile japoneze, printre care Toyota Motor Corp., au crescut cu 13% in noiembrie, pana la 120.708 automobile. Producatorii coreeni de automobile au inregistrat o scadere de 22% a vanzarilor, pana la 22.954 de unitati.
Producatorii japonezi de automobile au castigat o cota mai mare de piata si mai multi clienti.
Vanzarile de automobile noi au scazut cu 6,9% in Germania, cu 9,4% in Franta si cu 6,8% in Marea Britanie. Vanzarile de automobile in Italia au crescut cu 1,3%, in timp ce in Suedia vanzarile au crescut cu 5,2%.
Volumul total al vanzarilor de automobile in Europa occidentala a scazut pana la 1,06 milioane de automobile, conform cifrelor ACEA. Numarul de inmatriculari pe 11 luni a scazut cu 3,8%, pana la 13,4 milioane de automobile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO