Companii

Walmark are ca obiectiv cel putin locul doi pe piata vitaminelor

11.02.2005, 00:00 45

Reprezentanta din Romania a companiei farmaceutice Walmark din Cehia intentioneaza sa ajunga printre primii doi jucatori de pe piata vitaminelor si a suplimentelor nutritive din Romania, segment pe care in prezent detine o cota de 11% din piata, conform reprezentantior companiei.
"Pana la sfarsitul anului, vrem sa crestem cota de piata pe care o detinem pe segmentul vitaminelor si a suplimentelor naturale pana la peste 15%", a afirmat Horia Valcu, directorul general al Walmark Romania.
Cifra de afaceri a companiei este estimata ca va creste cu peste 25% anul acesta, conform lui Valcu, ajungand la aproximativ 6,3 milioane de euro.
La inceputul acestui an, compania a adaugat inca 3 noi produse gamei Artrostop, deja existenta pe piata romaneasca. "In urma lansarii acestor produse, ponderea pe care Artrostop o detine in totalul vanzarilor companiei ar urma sa creasca de la 15 la 20%", a mai spus Valcu.
La sfarsitul anului trecut, Walmark a obtinut o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro, in crestere de la nivelul de 3,4 milioane de euro in 2003. Potrivit oficialilor companiei, cresterea cifrei de afaceri s-a datorat campaniilor de promovare agresive de pe piata.
Cheltuielile cu reclamele si promovarea s-au situat in jurul valorii de 1 milion de euro (suma neta) anul trecut, bugetul pe anul in curs urmand sa il depaseasca pe cel din 2004. Cele mai cunoscute produse din portofoliul Walmark sunt cele din gama Artrostop si Prostenal.
"Segmentul vitaminelor si al suplimentelor nutritive este foarte competitiv in Romania, peste 40 de producatori de diferite dimensiuni avand produse pe aceasta piata. Din aceste companii, primele 10 detin peste 60% din piata", este de parere Valcu.
Piata vitaminelor si a suplimentilor nutritivi este estimata de cei de la Walmark la 35-40 de milioane de euro in 2004, cu un ritm de crestere peste nivelul general al pietei. Consumul de vitamine si suplimenti nutritivi din Romania este cu mult sub nivelul inregistrat in tarile din Europa Centrala si de Est. Spre exemplu, Cehia are o piata de 250 de milioane de euro, la o populatie de peste 2 ori mai mica decat a Romaniei.
Cu toate acestea, trendul pe care s-a inscris piata in ultimii ani arata in mod clar o redresare a consumului acestor categorii de produse. Cresterea este cauzata de nivelul de educatie alimentara al populatiei, care a inceput sa inteleaga necesitatea vitaminelor, consumate inainte doar in perioadele de iarna. De asemenea, cresterea nivelului veniturilor populatiei a contribuit la relansarea acestui segment de piata.
Compania ceha a anuntat, la sfarsitul anului trecut, vanzarea diviziei de bauturi a Walmark catre compania poloneza Maspex, pentru a se concentra exclusiv pe productia de medicamente. Pana anul acesta, Walmark producea numai suplimente nutritive si vitamine. In portofoliu sau au fost adaugate si doua noi OTC-uri (medicamente eliberate numai cu prescriptie medicala), care vor fi introduse si pe piata romaneasca.
"Anul acesta suntem mai putin optimisti, datorita procesului dificil de inregistrare a produselor farmaceutice noi pe piata romaneasca, introducerea acestor produse noi urmand a se efectua, cel mai probabil, la inceputul anului viitor". Produsele ce vor fi lansate sunt adresate segmentului destinat tratarii afectiunilor digestive si respiratorii.
Cu toate ca membrii echipei manageriale din Cehia au anuntat intentia de a-si extinde capacitatile de productie in Europa Centrala si de Est, directorul Walmark Romania a exclus posibilitatea infiintarii unor linii de productie in tara noastra, in viitorul apropiat.
Principalii competitori ai Walmark pe segmentul vitaminelor si suplimentelor alimentare sunt GlaxoSmithKline si Sicomed. Walmark a intrat pe piata romaneasca in 1997, iar vanzarile diviziei din Romania reprezinta aproximativ 13% din cifra de afaceri consolidata a grupului.
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO