Companii

Walmark: pietele suplimentelor naturale si compensatelor sunt antagonice

18.07.2005, 19:22 33

Criza de pe piata medicamentelor compensate nu a afectat piata suplimentelor naturale, vanzarile acestei categorii de produse farmaceutice urmand sa creasca cu aproximativ 20-25% anul acesta comparativ cu anul trecut.

"Pietele medicamentelor compensate si suplimentelor naturale sunt doua piete antagonice, iar scaderea vanzarilor pe una din aceste piete compenseaza cresterea vanzarilor pe cealalta", a sustinut Catalin Vicol, marketing manager al companiei farmaceutice Walmark.

O alta caracteristica a pietei este intensificare puternica a competitiei, manifestata inca de la inceputul acestui an. "Putem spune ca a inceput lupta companiilor prezente pe acest segment al pietei prin campaniile de advertising".

De asemenea, o alta tendinta a pietei este orientarea consumatorilor spre branduri, spre deosebire de anul trecut, cand consumul de generice a fost predominant.

In trimestrul al doilea al anului curent, Walmark a lansat doua produse noi pe segmentul suplimentelor naturale: Varixinal si genericul Calcium-Magnezium-Zinc.

"Urmeaza sa lansam si alte produse pana la sfarsitul anului, dar numarul acestor lansari depinde de rezultatele studiilor de piata pe care le realizam in momentul de fata", a mai precizat Vicol.

Consumul de vitamine si suplimente nutritive din Romania este cu mult sub nivelul inregistrat in tarile din Europa Centrala si de Est. Spre exemplu, Cehia are o piata de 250 de milioane de euro, la o populatie de peste doua ori mai mica decat a Romaniei.

Valoarea estimativa a pietei romanesti in 2004 a fost de aproximativ 35-40 de milioane de euro.

Reprezentantul companiei a afirmat ca cifra de afaceri a Walmark pe piata romaneasca a cunoscut o crestere de circa 80% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in urma investitiilor in campaniile de promovare.

"La rate-card, investitiile in publicitate au fost de aproximativ 8,3 milioane de euro in perioada ianuarie-mai a anului curent", a relatat Vicol.

Walmark, producator de medicamente din Cehia, a intrat pe piata romaneasca in 1997, iar vanzarile diviziei din Romania reprezinta aproximativ 13% din cifra de afaceri consolidata a grupului.

Pe aceeasi piata mai sunt prezente si companiile farmaceutice GlaxoSmithKline, liderul pietei farmaceutice romanesti Sicomed sau Berlin-Chemie. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO