Companii

Weber, Ursus: Piata berii nu va mai inregistra cresteri de doua cifre

Weber, Ursus: Piata berii nu va mai inregistra cresteri de doua cifre

Stefan Maria Weber, noul presedinte al Ursus Breweries: Cresterea inregistrata anul trecut de piata berii din Romania a fost foarte puternica si fara precedent, depasind chiar si Rusia. Au fost cele mai mari cresteri ale pietei din ultimele 18 luni, principalii factori fiind temperatura si schimbarea obiceiurilor de consum. Pentru anul acesta nu vad insa o crestere a pietei mai mare de 10%.

28.01.2008, 17:10 48

Stefan Maria Weber, noul presedinte al Ursus Breweries, producatorul marcilor de bere Ursus si Timisoreana, spune ca este impresionat de cresterea inregistrata de piata locala a berii in ultimii doi ani, dar estimeaza ca aceasta crestere se va tempera in 2008.
"Cresterea inregistrata anul trecut de piata berii din Romania a fost foarte puternica si fara precedent, depasind chiar si Rusia. Au fost cele mai mari cresteri ale pietei din ultimele 18 luni, principalii factori fiind temperatura si schimbarea obiceiurilor de consum. Pentru anul acesta nu vad insa o crestere a pietei mai mare de 10%", a declarat Weber pentru ZF in primul interviu acordat de la preluarea functiei de presedinte al Ursus Breweries.
Stefan Maria Weber ocupa functia de presedinte al Ursus Breweries din data de 1 noiembrie 2007 inlocuindu-l pe Dieter Schulze, care din aceeasi perioada a anului trecut a preluat functia de presedinte al Kompania Piwowarska, subsidiara SABMiller din Polonia. Weber a ocupat anterior functia de director de vanzari, distributie si trade marketing pe Europa in cadrul SABMiller.
"In anii trecuti, 80% din hameiul necesar era recoltat din Romania. In urma secetei, numai 50% din productia de hamei este realizata pe plan local, ceea ce inseamna ca trebuie sa importam materie prima mai multa la un pret mult mai mare decat in trecut, iar aceasta se va vedea in pretul produsului finit", spune Weber. El estimeaza insa ca in urmatorii ani un potential foarte mare de crestere il va avea piata berii fara alcool, segment care in prezent detine doar cateva procente din vanzarile totale de bere.
"Segmentul berii non-alcoolice este foarte mic in Romania in comparatie cu Spania, de exemplu, unde detine o cota de piata de 21%. Aceasta piata va putea creste pe plan local doar in momentul in care berea va incepe sa fie perceputa ca o bautura racoritoare. In fond este o chestiune de gust, nu de a bea sau de a nu bea bere fara alcool", spune directorul general al Ursus.
Weber este de parere ca ar putea exista niste schimbari pentru a inlocui gustul dulceag al berii fara alcool cu unul mai amarui, atragand astfel consumatorii de bere spre segmentul berii non-alcoolice.
In Romania, segmentul de bere fara alcool reprezinta circa 3% din totalul pietei, fiind cea mai importanta categorie din piata berilor speciale, care nu au reusit inca sa-si contureze vanzari importante la nivel local.
Principalul producator de bere fara alcool de pe plan local este InBev Romania, care prin intermediul brandurilor Bergenbier si Stella Artois detine peste 60% din acest segment, potrivit reprezentantilor InBev. Ceilalti doi competitori importanti pe aceasta piata sunt Heineken Romania si Ursus Breweries, cu brandurile Schlossgold, respectiv Ursus fara alcool.
Pana anul trecut, singurul producator de bere din top trei care nu detinea in portofoliu un brand pe segmentul berilor fara alcool era Ursus Breweries. Acesta a lansat insa in vara lui 2007 marca Ursus fara alcool care in prima faza a fost distribuita doar in retelele hoteliere si in restaurante. Cu toate acestea, cresterea segmentului de bere fara alcool nu reprezinta unul dintre obiectivele imediate ale noului director general al Ursus Breweries, ci atentia acordata segmentului premium si cresterea continua a brandurilor.
"Vrem ca atunci cand cineva bea o bere produsa de Ursus Breweries sa o asocieze cu un brand, cu o stare de spirit. Premiumizarea inseamna din punctul meu de vedere sa oferi mai multe motive consumatorului pentru a consuma brandul tau, inseamna o intarire a brandului in piata", afirma Weber.
Potrivit agentiei de monitorizare Alfa Cont, Ursus Breweries este cel de-al doilea mare investitor in promovare din piata locala a berii din ultimii doi ani, avand bugete de peste 50 de milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card) atat in 2006, cat si in 2007.
Cu toate ca vanzarile de bere in ambalaj PET reprezinta peste 40% din piata locala, Weber nu este deloc surprins de amploarea acestui fenomen pe care il considera specific Europei de Est.
"Atat in Rusia, Bulgaria, Ungaria, cat si in Romania, PET-ul este o cerinta a consumatorului si reprezinta o preferinta pentru un anumit tip de ambalaj. Din punctul, de vedere al mediului inconjurator, berea la sticla returnabila este insa mai buna", sustine Weber.
SABMiller a raportat o crestere de 18% a vanzarilor de bere in Romania, in ultimele trei luni ale anului trecut, ritm de trei ori mai mare fata de cel raportat in Polonia sau Rusia. In primele noua luni ale anului fiscal (aprilie-decembrie 2007), vanzarile producatorului berilor Ursus si Timisoreana s-au majorat cu 27%, cel mai mare ritm de crestere raportat de companie in ultimii trei ani.
Anul trecut, filiala locala a SABMiller a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 190 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO