Companii

Whirlpool a stagnat anul trecut, dar a stat mai bine ca piata

22.03.2005, 00:00 39


Whirlpool Romania, importatorul pe piata romaneasca al producatorului american de electrocasnice Whirlpool, estimeaza pentru acesta an o crestere a cifrei de afaceri in ritmul pietei, dupa ce anul trecut vanzarile companiei s-au mentinut la 50 de milioane de euro in contextul scaderii pietei de electrocasnice.


"Pentru anul acesta estimam o crestere a pietei de electrocasnice cu aproximativ 10-15%. Obiectivul nostru este sa crestem cel putin cu acelasi ritm ca si piata de electrocasnice", spune Mircea Dobre, director general al Whirlpool Romania.


El nu a dorit sa faca precizari legate de profitul obtinut de companie, insa companiile din piata de electrocasnice, fie improtatori sau comercianti, au anuntat pentru anul trecut scaderi ale profiturilor care au mers pana la jumatate din valoarea obtinuta in anul 2003.


Whirlpool Romania a realizat anul trecut, potrivit propriilor estimari, o cifra de afaceri de aproximativ 50 de milioane de euro, nivel apropiat de cel realizat in anul 2003. Profitul net realizat in anul 2003 de Whirlpool Romania a fost potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante, de peste 2,9 milioane de euro.


"Piata de electrocasnice a fost afectata anul trecut de reglementarile privind normelor de acordarea a creditelor de consum din luna februarie. Chiar daca anterior introducerii acestor norme s-a inregistrat o crestere peste asteptari a vanzarilor, caderea de dupa luna februarie a fost foarte dramatica si mai ales neasteptata", este de parere Dobre.


In aceste conditii, spun principalii jucatori din domeniu, piata de produse electrocasnice a scazut anul trecut in ansamblu cu cateva procente fata de anul 2003, considerat a fi cel mai bun an de pana acum pentru piata de profil.


"In cazul produselor frigorifice piata a scazut anul trecut cu 2%. Daca luam in calcul doar piata de produse de import, pe care activam noi, atunci piata a scazut cu 14%. Noi am reusit totusi sa ne crestem vanzarile in segmentul combinelor frigorifice cu aproximativ 15%. Acesta a fost cel mai dinamic segment din cadrul gamei de produse frigorifice", spune Dobre.


Si piata de masini de spalat, unde americanii detin cea mai importanta cota de piata in Romania, a scazut anul trecut.


"Cum producatori locali in acest segment nu exista, piata masinilor de spalat, alcatuita in totalitate din importuri, a scazut anul trecut cu aproximativ 2%. Noi ne-am crescut vanzarile in acest segment cu aproximativ 2%", adauga Dobre.


In aceste conditii, spune seful Whirlpool Romania, vanzarile de produse electrocasnice ale grupului american au crescut chiar anul trecut, ca numar de unitati, cu aproximativ 3% sau 10.000 de unitati.


Valoarea medie a produselor electrocasnice a scazut in schimb.


"Cel mai bun exemplu este reprezentat de produsele frigorifice. Pretul mediu al acestora a scazut in doar o luna si jumatate de la 330 de euro la 290 de euro, adica cu aproximativ 15%. A fost o decizie a producatorului local Arctic de incepe in sezonul de vara (cel mai bun pentru vanzarile de produse frigorifice - n. red.) o campanie de reducere de preturi, iar importatorii a trebuit sa se adapteze la aceasta situatie", adauga Dobre. Arctic detine aproape jumatate din piata romaneasca de produse frigorifice.


Situatia se va schimba insa anul acesta, apreciza seful Whirlpool, o data cu anticipata crestere a pietei romanesti de electrocasnice cu cel putin 10-15%.


"Ritmul de crestere dupa primul trimestru al anului a fost solid. Putem spune ca am avut chiar un trimestru intai bun, in conditiile in care aceasta este cea mai slaba perioada de vanzari a anului", spune Dobre.


Whirlpool Romania este importatorul pe piata romaneasca al marcilor de produse electrocasnice detinute de grupul american, precum Whirlpool, Ignis sau Polar. Principalii concurenti ai Whirlpool pe piata romaneasca sunt filialele locale sau importatorii unor grupuri internationale precum Electrolux, Indesit Company, Bosch Siemens, Samsung sau LG. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO