Eveniment

Analiza pieţei de bunuri de larg consum: Vânzările de hrană pentru animale cresc cel mai puternic, alături de lactate. Scad produsele pentru bebeluşi

ANALIZĂ

Vânzările pentru produsele de îngrijire a locuinţei au crescut cu 11,0%. Ritmul e aproape dublu faţă de cel al produselor cosmetice şi de îngrijire personală (6,4%) sau faţă de cel al dulciurilor (5,5%), ambele considerate produse de răsfăţ mai degrabă decât de strictă necesitate, potrivit Nielsen.

Vânzările pentru produsele de îngrijire a locuinţei au crescut cu 11,0%. Ritmul e aproape dublu faţă de cel al produselor cosmetice şi de îngrijire personală (6,4%) sau faţă de cel al dulciurilor (5,5%), ambele considerate produse de răsfăţ mai degrabă decât de strictă necesitate, potrivit Nielsen.

Autor: Cristina Roşca

23.12.2020, 19:45 608

♦ Evoluţia este în valoare şi este influenţată de creşterile sau scăderile de preţuri ♦ Evoluţia vânzărilor este calculată pornind de la perioada de bază 1 octombrie 2019 – 30 septembrie 2020 şi raportată la cele 12 luni anterioare.

În România, industria de bunuri de larg consum (FMCG) a înregistrat o creştere de 6,2% în volum şi 10,6% în valoare în cele 12 luni ce se încheie pe 30 septembrie 2020 com­­parativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, conform măsurătorilor com­paniei de cercetare de piaţă Nielsen. Piaţa locală este una dintre ţările cu cea mai solidă creş­tere din Europa, conform aceleiaşi surse.

„Industria bunurilor de larg consum este un mo­tor de creştere economică şi de stabilitate, deoarece se adresează nevoilor cotidiene ale oamenilor“, spun reprezentanţii Nielsen.

Dar şi aceste nevoi primare sunt în schimbare, astfel că cifrele privind evoluţia diferă puternic de la o categorie la alta. Spre exemplu, faptul că petrecem mai tot timpul acasă pentru a ne feri de virus, ne face să cumpărăm mai multe alimente, produse de îngrijire a locuinţei şi dezinfectanţi, potrivit Nielsen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO