♦ Evoluţia este în valoare şi este influenţată de creşterile sau scăderile de preţuri ♦ Evoluţia vânzărilor este calculată pornind de la perioada de bază 1 octombrie 2019 – 30 septembrie 2020 şi raportată la cele 12 luni anterioare.
În România, industria de bunuri de larg consum (FMCG) a înregistrat o creştere de 6,2% în volum şi 10,6% în valoare în cele 12 luni ce se încheie pe 30 septembrie 2020 comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, conform măsurătorilor companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Piaţa locală este una dintre ţările cu cea mai solidă creştere din Europa, conform aceleiaşi surse.
„Industria bunurilor de larg consum este un motor de creştere economică şi de stabilitate, deoarece se adresează nevoilor cotidiene ale oamenilor“, spun reprezentanţii Nielsen.
Dar şi aceste nevoi primare sunt în schimbare, astfel că cifrele privind evoluţia diferă puternic de la o categorie la alta. Spre exemplu, faptul că petrecem mai tot timpul acasă pentru a ne feri de virus, ne face să cumpărăm mai multe alimente, produse de îngrijire a locuinţei şi dezinfectanţi, potrivit Nielsen.