Companii

Cum a evoluat consumul de bunuri FMCG în primele 11 luni din 2020: Toamna a adus, odată cu valul doi al pandemiei, şi un apetit mai mare de cumpărături

Cum a evoluat consumul de bunuri FMCG în primele 11 luni...

Autor: Cristina Roşca

21.12.2020, 18:00 228

În primele 11 luni din acest an consumul de bunuri FMCG a crescut în medie cu 13,6%, însă există fluctuaţii majore nu doar de la o lună la alta, ci şi de la o săptămână la alta. Este interesant de remarcat că în primele 48 de săptămâni din an (până la final de noiembrie), într-o singură săptămână a existat un minus în vânzări faţă de perioada similară din 2019, toate celelalte postând creşteri ce variază de la 2% la 80%.

Declinul vânzărilor de alimente, produse de îngrijire personală sau a locuinţei a avut loc în săptămâna de după Sărbătorile Pascale din 2020, care a coincis însă în 2019 cu acelaşi eveniment, astfel că a avut o bază de pornire foarte bună. Mai exact anul acesta Paştile au avut loc cu o săptămână mai devreme ca în 2019.

Evoluţia consumului în 2020 a fost influenţată nu doar de evenimentele de peste an - precum Sărbătorile Pascale ori începerea şcolii - ci şi de măsurile anunţate de guvern şi de numărul de cazuri de COVID-19.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO