♦ Unii dintre cei mai mari producători ai lumii de cosmetice, dulciuri sau băuturi fac afaceri anuale de sute de milioane de lei fiecare în România ♦ Aceste companii, printre care Colgate-Palmolive, Ferrero sau Mars, îşi realizează bunurile pe alte pieţe şi doar le importă în România ♦ O parte dintre cei zece jucători identificaţi de ZF au avut fabrici local, dar le-au închis, în timp ce alţii au ales modelul importurilor încă de la început.
Gigantul american Colgate-Palmolive are peste 50 de fabrici şi centre de cercetare în lume, însă nicio unitate de acest gen în România după ce a închis în 2008 fabrica pe care o deţinea la Braşov, unde compania producea pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea şi unde lucrau 190 de persoane. Astfel, gigantul american a păstrat pe piaţa locală doar operaţiunile de import şi distribuţie şi face afaceri de 270 mil. lei anual.
O mutare similară a făcut şi Nestle, grupul care are în portofoliu mărci precum Nescafe, Joe sau After Eight, doar că mai recent. La începutul lui 2019, gigantul a anunţat că închide fabrica pe care o avea la Timişoara, invocând noi tipare de consum şi deficit de muncă, într-un mediu competitiv.