Vanzarile de autovehicule s-au apreciat in primele doua luni cu peste 33%, la 51.186 de unitati, ritmul de crestere fiind sub cel inregistrat in prima luna, cand acesta a fost de aproape 43%, dar peste media anului trecut de circa 23%, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Daca in 2007 importurile de autoturisme s-au apreciat cu aproape 50%, in intervalul ianuarie-februarie din acest an cresterea a fost de numai 33,5%, la 28.173 de unitati.
In topul celor mai bine vandute marci, prima pozitie este detinuta in continuare de Automobile Dacia, care a inregistrat in primele doua luni o crestere de 34%, la un volum de 14.095 de unitati, valoare aferenta unei cote de piata de 27,5%.
Daca in anii precedenti doar cu mici exceptii Renault nu s-a pozitionat in topul clasamentului marcilor de import, dupa primele doua luni din acest an constructorul francez se situeaza pe pozitia a cincea in topul celor mai bine vandute branduri, cu 3.572 de unitati comercializate, in crestere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Acesta a fost devansat de marcile Skoda si VW, reprezentate pe piata locala de Porsche Romania, care au inregistrat cresteri de 33,5%, respectiv aproape 6%, precum si de Ford, ale carui vanzari de 3.616 unitati s-au apreciat cu aproape 70%.
Al doilea producator autohton, Daewoo, a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 36,5%, de la 1.835 de unitati in primele doua luni din 2007 la 1.164 de unitati in acelasi interval din acest an. Daca importurile au inregistrat o scadere in primele doua luni, exporturile de autovehicule s-au apreciat cu peste 54%, la 27.211 unitati. Cel mai bine vandut model de import pe piata locala a fost Skoda Octavia II, cu 1.831 de unitati comercializate, in crestere cu peste 110% in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, devansand modelul Renault Clio, care a inregistrat o scadere de 8,6% a vanzarilor, la 1.489 de unitati.
Livrarile de vehicule comerciale au avansat de la 5.047 de unitati in ianuarie-februarie 2007 la 8.156 de vehicule in primele doua luni ale acestui an, reprezentand o crestere de 61,6%.
Vanzarile de autobuze au crescut cu 103,4%, de la 328 de unitati la 667 de unitati, in intervalul mentionat.
Cresterea cea mai ridicata a vanzarilor s-a inregistrat pe segmentul compact al pietei de import, de aproape 62%, la 13.343 de unitati.
Segmentul automobilelor de lux a inregistrat o crestere cu 54,5%, la 68 de unitati, in timp ce vanzarile de SUV-uri au crescut cu 50,6%, la 2.975 de unitati.
Cel mai bine vandut automobil de teren a fost Hyundai Tucson cu 386 de unitati, urmat de noul VW Tiguan cu 252 de unitati si Mitsubishi Outlander cu 200 de modele.
Singurul segment al pietei care a inregistrat un declin al vanzarilor a fost cel al clasei mari, de 4,4%, la 152 de unitati, cel mai probabil datorita lipsei de noi modele.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels