Eveniment

O firma din SUA cere rezilierea contractului de privatizare a ARO Campulung

01.04.2004, 00:00 43



Distribuitorul de autovehicule SMD Automotive Group Inc- SUA solicita Guvernului sa rezilieze contractul de privatizare a societatii ARO Campulung, tranzactie pe care o apreciaza ilegala, si intentioneaza sa preia producatorul de autoturisme de teren.



In septembrie 2003, Cross Lander - SUA a achizitionat de la Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (APAPS) pachetul majoritar de actiuni detinut de stat la ARO, in cadrul unei tranzactii cu o valoare totala de 15,8 milioane dolari. In plus, cumparatorul si-a asumat datorii si credite comerciale dan valoare de 11,4 milioane dolari.



"SMD a notificat autoritatile romane ca procesul de privatizare a fost ilegal si ca firma Cross Lander nu va fi capabila sa-si indeplineasca obligatiile asumate. De fapt, Cross Lander vrea sa ia toate activele fabricii, sa mute productia in Brazilia si sa inchida societatea", a declarat ieri, la Bucuresti, directorul executiv al SMD, Jack Trotman.



El a adaugat ca presedintele Cross Lander, Juan Perez, a intentionat initial sa preia ARO prin intermediul altei firme, Lacarro, oferta fiind insa respinsa de APAPS. "Dupa ce au fost refuzati, si-au schimbat pur si simplu numele in Cross Lander, au depus aceeasi oferta si au castigat", a spus Trotman.



Potrivit acestuia, SMD detine, din 2001, toate drepturile asupra marcii inregistrate "Cross Lander", atat in SUA, cat si in Romania.



"Matrite, utileje si echipamente de la Campulung se afla in prezent pe un vas, intr-un port din SUA, pentru ca firma americana nu are bani sa achite taxele aferente. Aceste matrite si utilaje nu trebuia sa paraseasca fabrica si nu aveau ce sa caute in SUA", a spus Mihai Ciobanu, fost director general al ARO, in prezent directorul general al SMD.



SMD intentioneaza sa preia ARO si sustine ca a incheiat, in februarie 2004, un contract cu Guvernul Chinei privind livrarea a 60.000 de autovehicule, care ar urma sa fie produse la Campulung.



El a afirmat ca, in cazul in care SMD va prelua ARO, va investi 26 milioane dolari pentru modernizarea fabricii, in termen de un an si jumatate, si va construi trei noi linii de asamblare. Totodata, Aro ar urma sa angajeze cea mai mare parte a salariatilor disponibilizati dupa 1989, urmand sa functioneze, din 2005, cu 12.000 de angajati, fata de 2.000 in prezent.



Potrivit lui Trotman, SMD nu a participat la privatizarea Aro intrucat nu a detinut informatii privind lansarea la vanzare a producatorului de autovehicule.



"Procesul de privatizare a inceput cand noi eram in China, si nu am stiut acest lucru. Oricum, am trimis o scrisoare la APAPS si am notificat ca procesul de privatizare nu este corect. (...) Ne-am intalnit cu reprezentantii autoritatilor din Romania, care analizeaza privatizarea ARO, care ne-au asigurat ca ne vor trimite rezultatul analizei pana la sfarsitul saptamanii", a spus Trotman, fara a preciza care sunt institutiile cu care a discutat.



Pe de alta parte, reprezentantii SMD sustin ca au incheiat in 2001 cu societatea mixta ARO Cross Lander, un contract comercial in baza caruia trebuia sa primeasca un numar de autovehicule, care insa nu a fost respectat.



ARO Cross Lander si SMD s-au actionat reciproc in instanta, in SUA, prima societate acuzand utilizarea marcii proprii fara drepturi legale, iar cea de-a doua nerespectarea contractului comercial.



SMD Automotive Group este o firma inregistrata in Alabama care distribuie autovehicule prin intermediul unei retele de dealeri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO