Eveniment

Popularitatea scazuta a Olimpiadei a trimis doar 200 de turisti romani la Beijing

15.08.2008, 20:19 21

Numarul romanilor care au ales sa participe in direct la editia de anul acesta a Jocurilor Olimpice organizata la Beijing este evaluat la aproximativ 200 de persoane, un numar foarte mic comparativ cu miile de romani care s-au dus in Elvetia pentru Campionatul European de fotbal Euro 2008. Agentiile spun ca nu distanta este principala piedica in calea romanilor si nici banii, un sejur de zece zile costand in jurul a 1.500 de euro, ci lipsa de popularitate a sporturilor care alcatuiesc Olimpiada. "Nu distanta este un factor hotarator si nici banii daca luam in considerare faptul ca la Euro 2008 un sejur costa aproximativ 2.500 de euro. Vorbim aici de popularitatea sporturilor, de magnetismul pe care il exercita o competitie asupra maselor. Nu cred ca sunt mai mult de 200 de romani care aleg sa vada aceste jocuri in direct, tocmai din cauza acestui lucru. La Euro 2008 am avut companii care si-au premiat angajatii cu excursii in Elvetia, acum nu avem acest exemplu. Veti vedea ca distanta nu este o problema cand va avea loc Cupa Mondiala de fotbal din Africa de Sud, singurul lucru care conteaza fiind popularitatea sportului", spune Sorin Vaduvoiu, directorul general al agentiei de turism Perfect Tour, agentia care a comercializat circa 10-15 pachete cu destinatia Beijing. Potrivit altor agentii de turism, competitia organizata la Beijing se suprapune peste perioada de concedii iar foarte multi romani prefera sa mearga de exemplu la mare, decat sa asiste la derularea Jocurilor Olimpice. "Impactul Jocurilor Olimpice in incasarile noastre este redus. Cred ca putem vorbi la nivel de piata de aproximativ 200 de pachete individuale vandute, dar nu mai mult. Acum este si perioada vacantelor si nu sunt multi cei care sunt dipusi sa renunte la concediile petrecute la malul marii pentru a asita la Olimpiada. In plus, este vorba si de popularitatea sporturilor incluse. Toate sporturile sunt frumoase, dar unul singur este rege. Cand a fost Euro 2008 in Elvetia a fost cu totul si cu totul alta poveste", spune Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei J'Info Tours. Potrivit acesteia, in timpul anului sunt destul de numeroase pachetele cu destinatia China, dar pe perioada Jocurilor Olimpice, cererea nu a fost ridicata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO