Eveniment

Simon Bond, BBDO Worldwide: Spune-ţi povestea brandului pe platformele de socializare şi vei şti ce vor clienţii

Simon Bond, BBDO Worldwide: Spune-ţi povestea brandului pe platformele de socializare şi vei şti ce vor clienţii

Autor: Mirabela Tiron

14.10.2011, 00:03 273

Simon Bond (foto), chief marketing officer al BBDO Worldwide, cu o experienţă de peste 13 ani în publicitate, susţine că apariţia platformelor de socializare a schimbat distribuţia conţinutului, iar cei care dezvoltă branduri ar trebui să înveţe să spună "poveştile" din spatele brandurilor pe aceste platforme.

"Modul în care se face publicitate s-a schimbat radical. Acum consumatorii vor să fie parte din brand. Dacă creezi o pagină pe o platformă ca Facebook pentru brandul tău şi îi laşi pe consumatori să se implice spunându-şi părerea, rezultatele pot fi impresionante", a susţinut Simon Bond, în cadrul unui seminar organizat de BBDO România, pe tema publicităţii. Bond a fost implicat în dezvoltarea brandurilor PepsiCO, Mars, P&G, Johnson&Johnson şi altele.

În septembrie 3,7 milioane de români au utilizat Facebook, din care peste 90% şi-au declarat oraşul de reşedinţă, potrivit serviciului de analiză Facebrands (serviciul de monitorizare a paginilor româneşti pe Facebook, lansat la începutul anului 2010).

Numărul de utilizatori ai acestei reţele sociale a crescut cu 54% faţă de începutul anului 2011, când Facebook număra doar 2,4 milioane de utilizatori în România.

Cei mai mulţi utilizatori ai Facebook în România sunt din Bucureşti (un milion), Cluj-Napoca, Timiş­oara şi Iaşi.

Către aceşti utilizatori au fost afişate în ultimele două luni peste 4.500 de ad-uri locale, potrivit Facebrands.

Reţeaua de socializare Facebook permite accesul a milioane de utilizatori de internet, care pot deveni susţinători ai brandului şi consumatori ai produselor şi serviciilor propuse de brand, potrivit lui Bond. "Putem să ştim ce vor consumatorii interac­ţionând cu ei pe Facebook sau alte reţele de socializare. Trebuie să îţi antrenezi consumato­rii/clien­ţii în discuţii pe Facebook pentru a afla ce anume îşi doresc ei şi cum se pot îmbu­nătăţi pro­duse­le/ser­viciile oferite", a declarat Simon Bond.

Un exemplu pe care l-a dat Bond este cel al companiei Starbucks, care a reuşit să atragă pe Facebook 28 de milioane de utilizatori. Compania şi-a creat o pagină de Facebook pe care utilizatorii puteau să îşi expună opini­ile cu privire la ce anume ar dori să găsească în cafenele Starbucks, ce produse ar dori să se mai vândă în cafenele, inclusiv cum ar vedea ei o campanie de caritate organizată de Starbucks.

Conform serviciului de analiză Face­brands.ro, orice advertiser poate urmări pe Facebrands PRO, dincolo de performanţa comparată a paginilor moni­torizate şi activitatea de marketing derulată în fiecare categorie, ce ad-uri au rulat concurenţii, ce variante creative au folosit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO