Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Alina Ciocotişan, fondatoarea D E C O R I S S. Businessul meu a luat naştere din dorinţa de a vedea în casele oamenilor produse realizate în România

01.06.2022, 00:07 Autor: Ramona Cornea

„Este şi o dorinţă de a susţine micii meşteşugari din România. Produsele din lemn şi din ceramică sunt realizate de mici profesionişti şi ateliere specifice din România, ateliere de tâmplărie, ceramişti şi oameni care păstrează meşteşugul şi ştiu să facă lucrurile autentic la noi în ţară.“

Alina Ciocotişan, fondatoarea D E C O R I S S, un magazin online de mobilier decorativ de mici dimensiuni şi obiecte din ceramică realizate la nivel local, afirmă că businessul său a luat naştere din dorinţa de a vedea în casele oamenilor produse realizate în România.

„Proiectul D E C O R I S S a luat naştere dintr-o dorinţă personală de a vedea în casele oamenilor, şi în special a românilor, produse realizate în România şi nu doar nu doar făcute local din resurse diverse, ci din resurse naturale, precum lemnul masiv. Pe de altă parte, este şi o dorinţă de a susţine micii meşteşugari din România. Produsele din lemn şi din ceramică sunt realizate de mici profesionişti şi ateliere specifice din România, ateliere de tâmplărie, ceramişti şi oameni care păstrează meşteşugul şi ştiu să facă lucrurile autentic la noi în ţară. Ei sunt cei care produc la D E C O R I S S,  proiec­tul meu, produsele pe care le comercializează“, a declarat în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Alina Ciocotişan este absolventă a Facultăţii de Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj, iar după câţiva ani de experienţă ca angajat a luat-o pe calea antreprenoriatului. Acum, ea conduce un business cu produse făcute în România, create de profesionişti în domeniul lemnului şi al ceramicii.

În ceea priveşte profilul clienţilor săi, Alina Ciocotişan spune că se adresează în special femeilor care iubesc decoraţiunile.

„Ca vârstă, sunt undeva la 25 – 45 - 50 de ani, sunt cei care iubesc sau îşi decoreze casa, sunt orientaţi spre design interior, sunt orientaţi spre îngrijirea plantelor, iubesc plantele. Acesta este un lucru foarte important pentru că mare parte dintre produsele D E C O R I S S sunt suporturi pentru plante şi chiar primele produse iniţiate la D E C O- R I S S sunt suporturi pentru plante.“

„Ne axăm mult pe cei care iubesc în mod deosebit plantele. De aceea îşi închid beţele pictate şi suporturile pentru plante“, a detaliat ea.

Peste cinci ani, antreprenoarea vede businessul său cu o gamă de produse mult mai vastă şi mai diversificată. În prezent, compania are şase categorii de produse listate şi undeva la 70 de produse în total.

„Îmi propun să le dezvolt continuu. Pe de altă parte, consider că online-ul nu se rezumă doar la un magazin online, ci trebuie listate produsele în cât mai multe medii precum marketplace-uri, precum colaborări cu alte afaceri care pot să vândă în paralel sau într-o colaborare produsele noastre. De exemplu, magazinele de plante ar putea prelua suporturile pentru plante şi ar putea fi făcut un pachet sau să fie pus cât mai aproape de consumatorul final. Cei care caută plante poate ar căuta şi suporturi pentru plante. Pe de altă parte, sunt colaborările pe care le avem în afara online-ului, inclusiv partea de listare a produselor în magazine fizice, în florării.“

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone - Ziarul Financiar, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Alina Ciocotişan, fondatoarea D E C O R I S S, în cadrul emisiunii Femei în Business:

În ce măsură te-a afectat pandemia şi în ce măsură te influenţează în business contextul actual, cel cu războiul de la graniţă?

„Tocmai faptul că am pornit acest proiect în pandemie nu m-a lăsat să simt că nu merge ceva din cauza pandemiei. Aş putea să spun mai degrabă că am pus totul pe seama faptului că suntem la început, că nu am testat niciunde. Adică eu personal nu spun că n-aş da vina pe pandemie pentru că ceva nu a mers însă. Contextul actual mă determină să spun că într-o oarecare măsură vânzările sunt afectate, au scăzut puţin şi se simte o diferenţă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar avem speranţa că se vor redresa lucrurile pentru că se reaşază situaţia din punct de vedere psihologic aş zice, pentru că din punct de vedere politic mai este de lucru.“

Ai avut vreodată dificultăţi în business pentru că eşti femeie?

„Gândindu-mă aşa la experienţe sau la situaţii punctuale, nu am simţit niciodată să fie o dificultate şi am întâmpinat dificultate din cauză că sunt femeie. Probabil au fost situaţii în care m-a împiedicat în vreun fel genul pe care îl am, dar nu mi-am dat seama. Consider că este un lucru bun pentru că nu aş vedea neapărat o problemă că o femeie face afaceri sau un proiect antreprenorial“.

Din contra, cred că şi femeile au şansa lor.“

Dacă ai fi premier, care ar fi prima decizie pe care ai lua-o şi de ce?

„În calitate de premier ar fi multe de decis şi într-adevăr a lemnului, a exportului, a utilizării lemnului din ţara noastră sunt multe de făcut şi de îmbunătăţit. Prima mea decizie şi cea mai importantă pe care m-aş axa în calitate de premier s-ar referi la educaţie. Educaţia este atât de uşor observabilă în jurul nostru, este totul o consecinţă a ceea ce suntem, a felului în care suntem educaţi, a felului în care gândim. De aceea m-aş orienta foarte mult înspre a investi mult şi des în educaţie, în stimularea profesorilor, în pregătirea lor cât mai strictă. După părerea mea, în prezent profesorii ajung uşor profesori şi ca atare şi munca de educare a generaţiilor este uneori făcută de dragul îndeplinirii unui job. Consider că este atât de important să fim educaţi, dacă vrem ca o societate să meargă bine, să prospere, încât cred că nu ar fi o decizie mai bună decât a investi în educaţie.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone