• Leu / EUR4.9430
  • Leu / GBP5.7237
  • Leu / USD4.7005
Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în Business. Georgiana Enache, fondatoare a companiei Alma Parchet: Am dezvoltat această afacere din dragoste pentru lemn. Am mers în direcţia visului meu

18.05.2022, 00:06 Autor: Ramona Cornea

„Îmi place foarte mult cum lemnul ajunge să fie prima mobilă din casă. În momentul în care într-o casă nouă se montează parchetul, ea deja vine acasă şi cu cât alegem parchetul mai bine, cu atât avem mai puţine bătăi de cap pe parcurs.“

Georgiana Enache, fondatoarea companiei Alma Parchet, un retailer de pachet din lemn care acoperă soluţii de consultanţă, montarea şi finisarea pardoselii, afirmă că a dezvoltat acest business din pasiunea pe care o are faţă de lemn.

„Cred că m-am îndrăgostit de lemn în general. Eu iubesc lemnul încă de când eram copil. Mi-am dat seama de asta târziu, am mai ajuns în acest domeniu un pic după ce am împlinit 30 de ani. Eu am crezut că am ajuns întâmplător în acest domeniu, dar cumva sufletul meu îşi dorea asta. Am ajuns să lucrez într-o firmă care oferea servicii ase­mă­nă­toare cu ce ofer eu astăzi. Acolo am avut un manager care mi-a amintit de dragostea mea pentru lemn, m-a ajutat să înţeleg ce înseamnă pardoselile de lemn şi m-a ajutat să mă îndrept spre pardoselile de lux. Îmi place foarte mult cum lemnul ajunge să fie prima mobilă din casă. În momentul în care într-o casă nouă se montează parchetul, ea deja vine acasă şi cu cât alegem parchetul mai bine cu atât avem mai puţine bătăi de cap pe parcurs“, a declarat Georgiana Enache în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Georgiana Enache a intrat în antreprenoriat în urmă cu mai bine de un deceniu şi este pasionată de un singur tip de produs, parchetul natural. Astăzi conduce o companie care livrează soluţii complete de stil de pardoseli de lux cu afaceri de peste 2 milioane de lei pe an.

Decizia de a trece de la statutul de angajat la cel de antreprenor a fost una uşoară, spune ea.

„Mi s-a părut că este normal să fac pasul ăsta. Numai că, în iluzia pe care o aveam, am crezut că o să fie uşor. Am crezut că o să fie uşor pentru că ştiu acest domeniu, că iubesc lemnul şi se puteau întâmpla doar lucruri bune. M-am lovit de multe obstacole pe parcurs, ceea ce m-a făcut să ajung astăzi în faţa voastră pentru că a trebuit să depăşesc fiecare obstacol pe care l-am întâlnit. Am mers în direcţia visului meu pentru că de fiecare dată mă încarcă cu energie şi mă umple de mulţumire faptul că mă sună clientul şi îmi spune că este mult mai bine decât se aştepta. Acum parcă sunt acasă şi atunci acest sentiment mă face să merg înainte şi să depăşesc obstacole“, a explicat antre­prenoarea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone - Ziarul Financiar, care le oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Georgiana Enache, fondatoare a companiei Alma Parchet, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Dacă aţi fi premierul României, care ar fi prima decizie pe care aţi lua-o şi de ce? 

„Este greu pentru că suntem în România şi cred că multe decizii trebuie luate, dar o să mă gândesc la o decizie care să ajute domeniul meu. Eu aş limita exportul de materie primă lemnoasă şi chiar pe o perioadă foarte lungă, m-aş duce pe o perioadă mai lungă, de 15-20 de ani, o perioadă în care să exportăm lemn doar dacă este neapărat necesar. Ar fi foarte multe locuri de muncă ocupate în România dacă s-ar prelucra aici lemnul. Noi exportăm buştean şi importăm parchet şi mobilier.“

Care a fost cea mai mare eroare pe care aţi făcut-o în business şi ce lecţie aţi desprins din ea?  

„Am avut multe erori pentru că m-am aruncat cu capul înainte, nu am ştiut exact la ce să mă aştept. Cea mai mare eroare pe care am făcut-o eu personal este faptul că am crezut că ştiu totul sau că ştiu multe lucruri despre domeniul meu şi m-am oprit din învăţat şi am plătit destul de scump pentru asta. Norocul meu a fost că m-am trezit şi m-am deschis către oportunităţile pe care le-am văzut. Ca în orice domeniu, lucrurile se schimbă aproape zilnic, apar produse noi, apar cu finisaje noi, apar decoruri noi şi atunci trebuie să fiu tot timpul la curent cu aceste schimbări ca să le pot oferi clienţilor mei.“

Care sunt preţurile pentru parchetul premium faţă de un parchet obişnuit din reţelele de comerţ?

„Noi avem o plajă destul de mare vizavi de preţuri. Adică avem produse din parchet masiv chiar sau parchet stratificat care pleacă de la 35 de euro pe metrul pătrat şi poate să ajungă chiar până la 600 de euro pe metrul pătrat. La aceste costuri se adaugă materialele necesare pentru montare şi manopera pe care o oferim noi. Am vândut produse cu preţuri mai mari de 35 de euro pe metrul pătrat, dar nu am depăşit 250 de euro pe metru pătrat. Nu pot spune că produsul de 600 de euro este mult mai calitativ decât cel de 250 de euro, doar că are un model mai sofisticat.“

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone