• Leu / EUR4.9132
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.8027
Femei în business

Proiect ZF/Vodafone. Femei în business. Mihaela Marin, proprietara Pukka Food. Anul viitor am vrea să deschidem un magazin nou cu un restaurant ataşat în centrul Capitalei

08.12.2021, 00:05 Autor: Ramona Cornea

♦ „Ne dorim extindere şi în alte oraşe mari din România, însă în contextul actual ar fi prematur să facem planuri de viitor atât de mari.“

Mihaela Marin, proprietara Pukka Food, un brand ce comercializează produse alimentare ecologice şi tradiţionale, afirmă că anul viitor plănuieşte să deschidă un magazin nou în Bucureşti, unul ce va avea şi un restaurant ataşat.

„Anul următor am dori să ne deschidem o nouă unitate undeva în centrul Capitalei, un magazin cu produse bio şi ataşat un restaurant în care să gătim cu ingrediente 100% organice. (...) Cu siguranţă, ne dorim extindere şi în alte oraşe mari din România, însă în contextul actual ar fi prematur să facem planuri de viitor atât de mari. Noi am avut şi un restaurant Pukka Tukka lângă magazin în 2016 l-am deschis, a  fost primul restaurant din Europa de Est în care pregăteam mâncărurile cu ingredinte 100% bio, dar în pandemie am fost nevoiţi să-l închidem. Era un bistro mic, de 30 de metri pătraţi şi a fost imposibil să păstrăm regulile de distanţare şi să supravieţuim“, a declarat Mihaela Marin în cadrul emisiunii Femei în Business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.

Mihaela Marin este profesor de matematică la bază şi a intrat în antreprenoriat în 2014, odată cu preluarea unui magazin din Bucureşti care comercializa produse bio. Astăzi, businessul pe care îl conduce are afaceri de 2,5 milioane de lei şi trei angajaţi.

„Funcţionăm atât fizic cu un ma­ga­zin în Piaţa Amzei unde avem peste 1.500 de produse bio la raft, cât şi online cu peste 15.000 de produse pe site. (...) Antreprenoriatul a fost din­tot­deauna un vis de–al meu şi nu mă văd făcând altceva nici în viitor. Pa­siunea pentru mâncare sănătoasă am deprins-o de la mama mea. Mai mult, după ce am devenit mamă, preo­cu­parea pentru alimentaţie sănătoasă a devenit şi mai mare şi am decis atunci să plec din învăţământ, eram pro­fesoară de matematică, şi să con­ti­nui prin a descifra ecuaţiile co­mer­ţu­lui cu produse alimentare bio“, a de­ta­liat ea.

Una dintre cele mai mari pro­vocări cu care se confruntă antre­pre-noarea în activitatea sa este să explice clienţilor de ce este o aşa diferenţă mare de preţ în România între pro­dusele convenţionale şi cele ecologice.

„Pe de o parte, pe piaţa din România produsele convenţionale sunt foarte ieftine pentru că unele dintre ele sunt de o calitate îndoielnică, spre deosebire de Europa de Vest. Pe de altă parte, o mare componentă a preţului produsului de la raft al produsului ecologic îl reprezintă transportul. Noi aducem o mare parte produse din Germania şi avem nevoie de un transport dedicat cu temperatură controlată care să ajungă în România în maximum 24 de ore. Transportul reprezintă 20% din preţul produsului de la raft.“

Mihaela Marin spune că pandemia a afectat foarte mult afacerea pe care o deţine, în special la început, însă nu a fost vorba de o scădere a comenzilor. „Aveam atât de multe comenzi online încât nu făceam faţă să le citim. Noi suntem trei oameni acolo care facem de toate şi nu am fost pregătiţi pentru o aşa avalanşă de clienţi. A fost complicat cu transportul, a fost complicat cu aprovizionarea de la furnizorii noştri şi aceştia au avut la rândul lor probleme cu stocurile. A fost complicat pentru că ne-am făcut griji pentru sănătatea noastră, pentru sănătatea clienţilor“, a spus ea.

Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.

 

Ce a mai spus Mihaela Marin, proprietara brandului Pukka Food, în cadrul emisiunii Femei în Business:

Unde vedeţi viitorul industriei de produse bio, organice din Romania? În cât timp credeţi că vom ajunge la un procent de 10% din consumul de alimente să fie bio?

„Nu aş putea să spun asta, însă ce pot să spun este că în fiecare an piaţa creşte cu 10% în comerţul cu produse de alimentare bio.“

Cum v-a ajutat tehnologia în business? Care a fost marele avantaj adus de avansul tehnologic?

„Tehnologia ne-a ajutat foarte mult. Pe de o parte ne-a ajutat să lărgim portofoliul de clienţi, pe de altă parte să mărim sortimentatia produselor bio în online. Aici am şi un avantaj, soţul meu are o companie care activează în domeniul IT şi avem o colaborare foarte bună.“

Care este profilul clienţilor dumneavoastră?

„Clienţii sunt în proporţie de 65% femei , sunt persoane educate cu studii superioare , cu venituri peste medie şi care aleg un stil de viaţă sănătos.“

Cine v-a fost mentor şi de ce este important să ai un mentor?

„Nu am mentor, însă m-ar fi ajutat foarte mult daca în spate aş fi avut o şcoală de business serioasă şi nu aş fi făcut totul după ureche, neavând niciun fel de experienţă. Veneam practic de la catedră când am început acest business.“

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Vodafone